bazarnews

کد خبر: ۶۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
دکتر سعید نمکی شامگاه جمعه درنشست ویدئو کنفرانسی با استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور افزود: همچنین دراین مقطع کنونی حساس استفاده از نیرو‌های بازنشسته برای جنگ با کرونا مشکلی ندارد.

وی بیان داشت: به پیشنهادهای استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مجوز داده می‌شود.
رییس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهارداشت: جهت تولید ماسک‌های پارچه‌ای، روسای دانشگاه‌ها و معاون غذا و دارو می توانند با صدور مجوز یک روزه به شرط رعایت استانداردهای بهداشتی اقدام نمایند.
نمکی در پایان این نشست از تلاش‌ها و همکاری‌ های درخصوص اقدام های انجام شده برای مدیریت بیماری کرونا و مجموعه ستاد مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان قدردانی کرد.
استاندار هرمزگان نیز در این نشست وئدیوکنفراسی آخرین وضعیت آمادگی و اقدام های استان در راستای مقابله با ویروس کرونا در استان را ارائه کرد.
فریدون همتی همچنین به میزان آمادگی بیمارستان‌ها و تعداد تخت های آماده به خدمت برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا اشاره کرد.
وی بیان داشت: جهت تامین کالاهای بهداشتی و وسایل حفاظت فردی در بیمارستان‌ها و سایر اقلام مورد نیاز می‌توان از طریق ظرفیت مرزی و بنادر هرمزگان اقدام کرد و در صورت اعلام نیاز وزارت بهداشت امکان تامین برخی از اقلام از این طریق وجود دارد.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
طبق آمارها تا روز ۲۳ اسفندماه ، ۸۳ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شدند اند.
با ثبت ۴ مورد جدید کرونا مثبت در استان هرمزگان شمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۸۳ نفر رسید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: