bazarnews

کد خبر: ۶۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
حسنقلی قوانلو جمعه شب گفت:: به میزان کافی دستکش‌های بهداشتی در استان تولید یا وارد استان شده است به گونه‌ای که بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران، میزان دستکش‌های پلاستیکی (لاتکس) در استان به حد اشباع رسیده است.  

وی با اشاره به اینکه دستکش های بهداشتی در مازندران عمدتا وارداتی است ، گفت : در حال حاضر روزانه ۷۰۰ هزار عدد دستکش بهداشتی در استان بسته بندی می شود که در داروخانه ها توزیع خواهد شد و شهروندان می توانند بتدریج بر اساس نیازشان با مراجعه داروخانه ها ، دستکش های بهداشتی خریداری کنند. 

قوانلو همچنین از نظارت بر قیمت فروش دستکش های بهداشتی نیز خبر داد و افزود : در صورت مشاهده هرگونه تخلف ، کم فروشی و یا گران فروشی ، داروخانه متخلف بدون هیچ اخطاری پلمب خواهد شد. 

توزیع ماسک شاید اواسط هفته  

قوانلو همچنین به انتقادات برخی مردم نسبت به طولانی شدن دوره زمانی عدم توزیع عمومی ماسک‌های بهداشتی در مازندران پاسخ داد و گفت : اولویت نخست ما در هفته های اخیر مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی بود ولی اکنون که میزان تولید و تامین ماسک به روزانه حدود ۷۰ هزار عدد رسیده است ، پیش بینی می کنیم تا اواسط هفته بتوانیم ماسک های بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده را هم از طریق داروخانه های استان توزیع کنیم.

مدیرکل صنعت مازندران افزود : انتظار ما از شهروندان مازندرانی این است که با توزیع عمومی اقلام بهداشتی ، خریدهای غیر ضروری نداشته باشند و به مراکز توزیع هجوم نیاورند تا تعادل عرضه و تقاضا به صورت مصنوعی به هم نریزد و سودجویان ناکام بمانند.

وی گفت : خوشبختانه در حال حاضر در تولید این محصولات بهداشتی به مرحله اشباع رسیده ایم و هیچگونه محدودیتی برای توزیع نداریم و فقط نیازمند همکاری مردم هستیم تا اجازه دهند بازار عرضه و تقاضا روال عادی خود را طی کند چون در این صورت سودجویان قادر نخواهند بود از آب گل آلود ماهی بگیرند. 

مازندران از اول اسفند ماه جاری به صورت رسمی به جمع مناطق آلوده به ویروس کرونا پیوست و در نخستین هفته نیز اقلام بهداشتی مانند ماسک ، دستکش و ژل ضدعفونی کننده در استان کمیاب و حتی نایاب شد.

چند روز پس از کمبود اقلام بهداشتی ، هسته های مردمی با هماهنگی مراجع ذیصلاح و نظارت دانشگاه علوم پزشکی برای تولید بعضی از محصولات مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده وارد عمل شدند ضمن این که چند خط تولید جدید در این زمینه و یا تولید دیگر اقلام مورد نیاز مانند لباس های بیمارستانی نیز در استان راه اندازی شده و یا ظرفیت تولید کارگاهها و کارخانه های موجود افزایش یافت.

از اوایل هفته جاری هم آموزشگاههای فنی و حرفه ای استان برای تولید این محصولات وارد عمل شدند به گونه ای که بر اساس اعلام آموزش و پرورش هفت واحد با استفاده از توان دانش آموزان و کادر آموزشی در حال حاضر در حال تولید ماسک و پوشاک و دیگر اقلام بهداشتی مورد نیاز هستند و پنج واحد دیگر هم در نوبت دریافت مواد خام مورد نیاز قرار دارند تا تولیدشان را آغاز کنند.

 

برچسب ها: دستکش ، مازندران ، کرونا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: