bazarnews

کد خبر: ۶۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
«اسماعیل مهدی پور» افزود: خوشبختانه در تمامی این واحد‌ها بازرس مقیم سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت مستقر است.

وی همچنین اظهارداشت: الکل ماده اولیه تولید ژل و مواد ضد عفونی کننده است که باید در اختیار شرکت ها مورد تائید وزارت بهداشت قرار گیرد.
مدیرکل نظارت برمحصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: قبل از اینکه ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کند تقاضا برای ژل و مواد ضد عفونی کننده بسیار محدود بود.
وی افزود: این مواد بیشتر در مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی کاربرد داشت ومقداری کمی هم در سطح بازار عرضه می شد.
مهدی پور اظهارداشت: تولید کشور هم متناسب با این نیاز شکل گرفته بود و حتی ظرفیت های صادراتی برای اقلام مزبور در مملکت وجود داشت.
وی ادامه داد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا تقاضا برای این اقلام بسیار افزایش پیدا کرد و بعضا تقاضاهای کاذب در سطح جامعه به دلیل نگرانی های مردم در زمینه انتشار ویروس مزبور شکل گرفت.
مدیرکل نظارت برمحصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده تصمیم بر این شد واحدهای تولیدی ژل و مواد ضدعفونی در سطح کشور احصا شود.
وی افزود: تعداد واحدهای تولیدی ژل و مواد ضد عفونی در کشور محدود بود از اینرو تصمیم بر این شد برای تولید مواد مزبور پروانه های موقت به شرکت های تولید کننده مواد آرایشی -بهداشتی و شرکت های دارویی متقاضی صادرتا بتوان با تولید بیشتر نیاز جامعه به این مواد را برطرف کرد.
مهدی پور اظهارداشت: پروانه های موقت از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت صادر و همینطور مقرر شد سازمان حمایت در محل واحدهای تولید کننده ژل و مواد ضد عفونی بازرس مقیم مستقر کند که این اتفاق هم در تمامی واحدها افتاد.
وی ادامه داد: قرار بر این شد تولیدات کارخانه های مزبور تحویل شبکه توزیع وزارت بهداشت شود تا این محصولات با اولویت در اختیار مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی قرار گیرد.
مدیرکل نظارت برمحصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بررسی ها نشان داد خیلی از این واحدهای که پروانه موقت برای تولید ژل و مواد ضد عفونی از سازمان غذا و دارو گرفته بودند به هیچ وجه ظرفیت تولید برای این کار نداشته بلکه به امر دلالی الکل می پرداختند از اینرو تصمیم بر این شد که حواله الکل واحدهای مزبور قطع شود.
وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: در حال حاضر 40 واحد تولیدی ژل و مواد ضد عفونی کننده در سطح کشور احصا و حواله الکل فقط به این واحدها اختصاص پیدا می کند.
برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 10.10 به مدت 45 دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می گیرد و علاقمندان می توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

برچسب ها: الکل ، تولید الکل ، کرونا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: