bazarnews

کد خبر: ۶۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: متاسفانه بخش صادرات و صادرکنندگان نیز در اثر شیوع ویروس کرونا با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده اند.

«محمد لاهوتی» افزود: کشور امروز به شدت تحت تاثیر مشکلات ناشی از شیوع ویروس کروناست.
وی اظهارداشت: این ویروس سلامت مردم و اقتصاد کشور را هدف قرار داده است.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: تمامی صنوف و فعالیت ها امروز به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند.
وی افزود: صادرکنندگان به دلیل تحریم ها در برگشت ارز حاصل از صادرات با مشکلات دوچندانی مواجه بوده و هستند.
لاهوتی بیان داشت: مشکلات ناشی از ویروس کرونا مزیت بر علت شده و شرایط را برای صادرکنندگان بسیار سخت تر کرده است.
وی ادامه داد: «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی ایران مکاتبه ای با «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی داشته مبنی بر تمدید سه ماهه بازگشت حاصل از صادرات که آخر دی ماه سال جاری سر رسید شده است.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: صادرکنندگانی که سال 1397 کالا صادر کرده بودند و تا آخر دی ماه سال جاری فرصت داشتند ارز حاصل از صادرات خود را به کشور برگردانند.
وی افزود: بالای 70 درصد از صادرکنندگان موفق شدند این کار را انجام دهند ولی عده ای تاکنون به دلائلی موفق به انجام این کار نشده انددر ضمن با شیوع ویروس کرونا مشکلات این دسته از صادرکنندگان بیشتر نیز شده است.
لاهوتی بیان داشت: این سه ماه مهلت خواستن رئیس اتاق بازرگانی ایران از رئیس کل بانک مرکزی به منظور رد شدن زمانی که به هر حال پیش بینی می شود ویروس کرونا تاثیرات خود را در کشور داشته باشد.
وی یادآورشد: تعطیلات نوروزی و تعطیلی که ناشی از شیوع ویروس کرونا بر کشور تحمیل شده هم کار نقل و انتقال پول و هم کار صادرات را سخت کرده و همینطور صادرکنندگان را با بستن شدن مرزها با خسارت های جدی مواجه کرده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: