bazarnews

کد خبر: ۶۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
بازار سهام آمریکا بعد از ریزش‌های پی در پی در روز‌های گذشته دیروز به دلیل احتمال تزریق نقدینگی به بازار و همچنین توافق ترامپ و کنگره برای محرک‌های مالی یک رشد شگفت‌انگیز را تجربه کرد.

بعد از اینکه بازار سهام آمریکا بزرگترین سقوط تاریخ خود را ثبت کرد در جلسه معاملاتی دیروز شاخص‌های آمریکا با رشد بیش از 9 درصدی به احتمال تزریق مشوق‌های مالی آمریکا پاسخ دادند. این مشوق‌های مالی به دلیل جلوگیری از رکود اقتصادی در آمریکا صورت خواهد گرفت که به دلیل تضعیف بازار جهانی در نتیجه رشد ویروس کروناست.

شاخص داوجونز در روز جمعه حدود 9.4 درصد افزایش یافت و شاخص استاندارد اند پورز نیز رشد 9.3 درصدی را تجربه کرد. همچنین شاخص نزدک کامپوزیت جلسه معاملاتی دیروز را با رشد 9.3 درصدی به پایان رساند.

شرکت‌های مربوط به صنعت هوایی دیروز بیشترین رشدها را در بازار سهام آمریکا تجربه کردند. شرکت «Norwegian Cruise Line» و «رویال کارائبین» به ترتیب رشد 15 درصدی و 6.8 درصدی را از سر گذراندند و همچنین دو شرکت معتبر بین‌المللی آمریکن ایرلاینز و دلتا ایرلاینز آمریکا نیز رشد 6 درصدی را تجربه کردند.

اکنون سرمایه‌گذاران همزمان در دو جهت چشم دوخته‌اند. یکی مشوق‌های مالی اقتصادی که توسط فدرال رزرو آمریکا و توافق کاخ سفید و کنگره آمریکا انجام خواهد شد و دیگری وضعیت گسترش ویروس کرونا و تاثیرات اقتصادی آن در جهان خواهد بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: