bazarnews

کد خبر: ۶۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
گفتگوی نوروزی با معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛
معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بهبود وضع تعاونی‌ها بسیار متاثر از شرایط کشور است، ولی مجموعه برنامه‌های ما این است که یک رشد خوبی را در این زمینه داشته باشیم.

گروه کار و تعاون بازارنیوز: محمد جعفر کبیری، معاون بخش تعاون وزیر کار، رفاه و تعاون دربخش تعاون در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز، درباره عملکرد بخش تعاون در سال ۹۸ اظهار داشت: بخش تعاون، بخشی اقتصادی و غیر دولتی و متاثر از فضای عمومی اقتصاد کلان همچون بخش خصوصی است، ولی در سال ۹۸ از لحاظ تعداد تشکیل تعاونی‌ها تقریبا آنچه که برنامه ریزی کرده بودیم  با وجود همه محدودیت‌ها محقق شده و مجموعا تعاونی‌ها با همه شرایط سختی که پشت سر گذاشتند، امسال را با حمایت‌هایی که دولت داشته توانستند برای بخشی از کاستی‌های که داشتند راه حل پیدا کنند.
 
برنامه‌ها با درصد قابل قبولی تحقق پیدا کرد

کبیری افزود:  ما می‌دانیم سال ۹۹ هم مثل سال ۹۸ ممکن است برخی از مختصات اقتصادی کشور طوری رقم بخورد که رو به روی بخش غیر دولتی اعم از خصوصی و تعاونی قرار بگیرد و آن‌ها  مجبور باشند برنامه هایشان را متناسب با آن شرایط تنظیم کنند، ولی در مجموع می‌توانم بگویم از لحاظ برنامه ریزی،  آنچه که برای تشکیل تعاونی‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی که داشتند تعیین شده بود، به نسبت شرایط سختی که داشتیم، با درصد قابل قبولی تحقق پیدا کرد.
 
رویکردهای وزارت تعاون در سال 99

معاون وزیر رفاه و تعاون درباره برنامه این معاونت برای بخش تعاون در سال ۹۹ گفت: ما به دنبال این هستیم که با رویکرد توسعه شفافیت و نوآوری در بخش تعاون بتوانیم افزایش بهره وری داشته باشیم. برنامه‌های خوبی را در سال ۹۸ آغاز کردیم که به دنبال این هستیم شرایط کسب و کار را برای تعاونی‌ها تسهیل دهیم. ما با برنامه‌هایی از جمله تسهیل مراجعات حضوری، تسهیل اخذ تسهیلات و تواندمند سازی از طریق آموزش‌های به روزی که به صورت آنلاین به تعاونی‌ها داده می‌شود، به دنبال افزایش بهره وری تعاونی‌ها در سال ۹۸  و در ادامه در سال ۹۹ هم خواهیم بود.
 
وضع تعاونی‌ها بسیار متاثر از شرایط کشور است

کبیری درباره نحوه عملکرد برنامه‌های معاونت تعاون اظهار داشت: طرحی را تقدیم سازمان برنامه و بودجه کردیم که بتوانیم تسهیلاتی را با نرخ ترجیحی در یک سری بسته‌های مشخص در اختیار تعاونی‌ها  قرار دهیم و برنامه‌های نوآورانه و حمایت از تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان از طریق تشکیل شتاب دهنده‌های توسعه منطقه‌ای (که اولین شتاب دهنده دانش بنیان بخش تعاون هم در اوایل اسفندماه مجوز گرفت) را در دستور کار داریم و انشاالله توسعه شتاب دهنده‌ها در بخش تعاون به منظور توسعه نوآوری و افزایش بهره وری تعاونی‌های گذشته و همچنین حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و نوبنیان در سال ۹۹ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

کبیری در پایان درباره احتمال بهبود شرایط تعاون در سال ۹۹ گفت: بهبود وضع تعاونی‌ها بسیار متاثر از شرایط کشور است، ولی مجموعه برنامه‌های ما این است که یک رشد خوبی را در این زمینه داشته باشیم.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: