bazarnews

کد خبر: ۶۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
پلیس توکیو در تاریخ ۱۱ مارس دو مرد را به دلیل ارتباط با هک صرافی رمزارزی کوین چک (Coin check) دستگیر کرد. این افراد به دلیل نقض قانون مقابله با جرایم سازمان یافته و خرید رمزارز‌های نم (XEM) مسروقه از این صرافی از طریق یک بازار وب تاریک بازداشت شده اند.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: پلیس توکیو در تاریخ ۱۱ مارس دو مرد را به دلیل ارتباط با هک صرافی رمزارزی کوین چک (Coin check) دستگیر کرد. این افراد به دلیل نقض قانون مقابله با جرایم سازمان یافته و خرید رمزارز‌های نم (XEM) مسروقه از این صرافی از طریق یک بازار وب تاریک بازداشت شده اند.

به گفته‌ی پلیس، مظنونان منشاء وجوه را دانسته و با این حال، آن‌ها را با تخفیف قابل توجهی در ماه‌های فوریه و مارس سال ۲۰۱۸ میلادی خریداری کرده اند. اینکه پلیس چگونه توانسته مقصد وجوه را مشخص کند نامشخص است، اما به احتمال زیاد از ابزار‌های ردیابی مبتنی بر زنجیره‌ی بلوکی استفاده کرده است.

هک صرافی رمزارزی کوین چک، یکی از بزرگترین هک‌های صرافی‌های رمزارزی در طول تاریخ محسوب می‌شود. طی این رویداد، هکر‌ها در ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۱۸ میلادی توانستند بیش از ۵۳۴ میلیون دلار در قالب رمزارز نم را به سرقت ببرند. گفته می‌شود که مهاجمان مستقر در روسیه پشت این قضیه بوده اند. پلیس توکیو تقریبا ۱۰۰ بازپرس را به این پرونده اختصاص داده و مقامات درحال ادامه‌ی تحقیقات برای سایر خریداران نم‌های مسروقه هستند.

طبق گزارش ها، توکن‌های نم به سرقت رفته از صرافی کوین چک، با رمزارز‌های بیت کوین (BTC) و لایت کوین (LTC) مبادله شده و در بیش از ۱۳ هزار کیف پول پراکنده شده اند. مشخص نیست که هکر‌ها توانسته اند تمام توکن‌های سرقتی را به پول نقد تبدیل کنند یا خیر، چراکه از آن زمان تاکنون، بسیاری از صرافی‌ها تلاش‌های امنیتی و نظارتی خود را افزایش داده اند.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که محققان، افرادی که این توکن‌ها را خریداری کرده اند، مورد هدف قرار داده اند. عمل خرید کالا‌های مسروقه برای فروش مجدد آن‌ها با سود، در بیشتر حوزه‌های قضایی جرم محسوب می‌شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: