bazarnews

کد خبر: ۶۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کشور آمریکا در واکنش به انتشار ویروس کرونا از محدودیت‌های جدید مسافرتی خبر داده و اعلام کرده است که ورود بسیاری از اتباع خارجی که طی ۱۴ روز قبل از رسیدن به امریکا در برخی کشور‌های اروپایی بوده اند، متوقف می‌شود.

گروه بازاردیجیتال بازارنیوز: کشور آمریکا در واکنش به انتشار ویروس کرونا از محدودیت‌های جدید مسافرتی خبر داده و اعلام کرده است که ورود بسیاری از اتباع خارجی که طی ۱۴ روز قبل از رسیدن به امریکا در برخی کشور‌های اروپایی بوده اند، متوقف می‌شود. این کشور‌ها شامل اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لاتویا، لیختن اشتاین لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس هستند. انگلستان از این محدودیت معاف است.

در همین حال هند نیز اعلام کرد که از ۱۳ مارم تا ۱۵ آوریل صدور گذرنامه برای بسیاری از مسافران خارجی را به تعلیق در می‌آورد و مرز زمینی این کشور با میانمار را می‌بندد. سازمان هواپیمایی هند نیز پرواز‌های خود را به ایتالیا و کره‌ی جنوبی لغو کرده است. سایر کشور‌ها نیز از استرالیا گرفته تا عربستان سعودی به دنبال محدود کردن سفر‌های خارجی هستند. از زمان شیوع ویروس کرونا در چین سفر و گردشگری در سراسر جهان به شدت کاهش یافته است. جامعه‌ی زنجیره‌ی بلوکی نیز تحت تأثیر قرا گرفته است، و از زمان مشاهده‌ی این ویروس در ووهان، این صنعت نیز دچار اختلال شده است.

مقامات دولت چین بزرگ‌ترین تعطیلات این کشور یعنی تعطیلات سال نو را تمدید کردند. بسیاری از کارگران در صنعت رمزارز چین نتوانستند بلافاصله به کسب و کار خود برگردند و در نتیجه قیمت بیت کوین افت پیدا کرد. کنفرانس‌های رمزارز در آسیا نیز تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفتند. TOKEN۲۰۴۹، یک رویداد رمزارز بزرگ که سالانه در هنگ کنگ برگزار می‌شد، قرار بود در اواسط ماه مارس سال جاری برگزار شود که به اوایل ماه اکتبر موکول شد..EDCON ایتالیا نیز لغو شده است و هنوز هیچ تاریخ جدیدی برای اجلاس نیترون کره‌ی جنوبی در سال ۲۰۲۰ میلادی مشخص نشده است. با اقدامات جدید آمریکا کنفرانس‌های بزرگ رمزارز در دو طرف اقیانوس آتلانتیک به زودی به تعویق می‌افتد و یا لغو می‌شود. برخی از برگزارکنندگان رویداد‌ها امیدوار هستند که محدودیت‌های مسافرتی تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی برداشته شود، اما برخی دیگر چندان خوش بین نیستند.

بیل دی بلازیو (Bill de Blasio)، شهردار نیویورک در تاریخ ۱۲ مارس در پاسخ به شیوع بیماری کرونا اعلام وضعیت اضطراری کرد. به گفته‌ی بلازیو، پیامد‌های این بیماری برای صنعت ارز‌های دیجیتال، همانند سایر افراد و نهادها، ناگوار است. در همین راستا، اداره خدمات مالی نیویورک (NYDFS) نیز در تاریخ ۱۰ مارس نامه‌ای را به تمامی موسسه‌های تنظیم شده‌ی فعال در حوزهی رمزارز‌ها ارسال و از آن‌ها خواست تا برنامه‌های آمادگی خود برای رفع این خطر را ارائه دهند.

به گفته‌ی این سازمان، با توجه به اثرات منفی ویروس کرونا در اقتصاد داخلی و جهانی، بسیار مهم است که هر نهاد برنامه‌هایی برای رسیدگی به نحوی مدیریت تأثیراث شیوع و ارزیابی اختلالات و سایر خطرات داشته باشد. شرکت‌های رمزارزی باید ظرف ۳۰ روز به این تنظیم کننده پاسخ دهند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: