bazarnews

کد خبر: ۶۷۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
گفتگوی نوروزی با کارشناس حوزه نفت؛
کارشناس حوزه نفت و انرژی گفت: قیمت شدیدا افت کرده است و تا مسئله کرونا حل نشود و این رکود ادامه داشته باشد، بعید است قیمت نفت به بالای ۶۰ دلار برسد. اگر اوپک بتواند کاهش بالای ۲ میلیون بشکه در روز را اعمال کند، ممکن است قیمت نفت بالا برود.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: نرسی قربان، کارشناس برجسته حوزه نفت و انرژی در گفتگو با خبنگار بازارنیوز درباره اوضاع نفت در سال ۹۸ گفت: بازار نفت در دنیا در دو ماهه پایانی سال ۹۸، به علت شیوع ویروس کرونا، به هم ریخت. بازار نیویورک بیش از ۳ تریلیون دلار سقوط داشته است. این مشکل فقط مربوط به ایران نیست. این کاهش هم به دلیل رکود بازار در چین ناشی از شیوع کروناست.

وی افزود:  قیمت شدیدا افت کرده است و تا این مسئله حل نشود و این رکود ادامه داشته باشد، بعید است قیمت نفت به بالای ۶۰ دلار برسد. اگر اوپک بتواند کاهش بالای ۲ میلیون بشکه در روز را اعمال کند، ممکن است قیمت نفت بالا برود.

این کارشناس حوزه نفت در پیش‌بینی وضع نفتی ما در سال آینده گفت: بودجه نفت ما بر اساس نفت ۵۰ دلاری است، اما نکته حائز اهمیت، صحبت از صادرات یک میلیون بشکه در روز است که ما نمی‌دانیم این رقم محقق می‌شود یا خیر. چون وزارت نفت هم اعلام نمی‌کند چقدر می‌فروشد؛ بنابراین پیش‌بینی راجع به این موضوع بسیار سخت است.

وی افزود: ما بیشتر از این تحریم نمی‌شویم، چون فروش نفت ایران را غدقن کردند و بسیاری از کشور‌ها خرید نفت از ایران را از سیستم خود کنار گذاشتند، ولی ما می‌توانیم راه‌هایی را پیدا کنیم که بتوانیم نفتمان را بفروشیم. این راه‌ها را ما نمی‌دانیم و قرار هم نیست اعلام کنند؛ چون اگر مشخص شود، جلوی آن راه‌ها را هم خواهند گرفت.

هچنین علی کاردر، رئیس سابق شرکت ملی نفت ایران هم درباره احقاق میزان فروش نفتی که در بودجه سال آینده آمده است گفت: آن تغییرات، تغییرات در اعداد است. این تغییرات در اعداد، به پتانسیل‌های بازاری که ما الان در آن نفت می‌فروشیم بستگی دارد. بازار ما یک بازار کلاسیک نیست و اتفاقاتی هم که برای فروش نفت ما می‌افتد کلاسیک نیست

وی افزود: شرایط در آینده همانند شرایط موجود خواهد بود و هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود. مردم در زندگی جاری خود تغییری احساس نخواهند کرد.
برچسب ها: نفت ، نرسی قربان ، نوروز 99
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: