bazarnews

کد خبر: ۶۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
کارگردان سرشناس هندی در نامه ای به وزیر امور خارجه این کشور تاکید کرد: دولت هند براساس اصول خود تلاش کند تا تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران کاهش یابد.

اکبرخان بازیگر، فیلمساز و کارگردان سرشناس هند در نامه ای به سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، تاکید کرده که در این شرایط به دلیل تحریمهای غیر عادلانه امریکا، حتی ایران نمی‌تواند از منابع مالی خود در جهت تجارت مشروع استفاده کند و از این رو هند باید در جهت حمایت از ایران برای کاهش تحریم‌ها حرکت کند.

این کارگردان هندی در نامه خود ایران را یک کشور بزرگ با سابقه تمدنی، تاریخ غنی و میراث فرهنگی از ۷۰۰۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح معرفی می کند که در کنار هند به عنوان یکی از قدرت‌های معاصر و بزرگترین دموکراسی، جهان، می توانند از طریق همکاریهای چند جانبه اقتصادی آینده بزرگی را رقم بزنند.

تلاش سینماگر هندی برای شکستن تحریم‌های ایران +عکس

اکبرخان با ابراز تاسف از کاهش مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و هند ظرف سالهای اخیر، تصریح می کند که این امیدواری وجود دارد که دوکشور ظرفیتهای اقتصادی و تجاری کار با یکدیگ را به دو برابر افزایش دهند.

وی معتقد است همکاری دو ملت بزرگ ایران و هند می تواند توازن رادر جنوب آسیا در ارتباط با شرق و غرب این قاره برقرار کند .

این کارگردان هندی با این تعبیر که تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه ایران، بیشترین تحریمهای اعمال شده علیه یک کشور در جهان است، خاطرنشان کرد: این وضعیت کار ایران برای مبارزه علیه کرونا را سخت‌تر می کند و حتی ایران نمی تواند از منابع خود برای تجارت مشروع و حتی خرید دارو و تجهیزات پزشکی استفاده کند .

وی افزود: حتی کشورهائی که مخالف این تحریمها هستند نیز مجبور به اعمال تحریمهای غیر انسانی آمریکا شده اند.

اکبرخان در این نامه تاکید می کند که هند براساس اصول و آموزه های خود باید با بی عدالتی علیه انسانها مقابله کند و برای برابری انسانها تلاش نماید و از اینرو این کشور باید از ایران در این شرایط حمایت کند تا در تحریمهای غیرعادلانه علیه ایران تجدید نظر شده و کاهش یابد.

 

ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: