bazarnews

کد خبر: ۶۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
رئیس مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان ضمن اشاره آماده‌باش تمامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های این منطقه گفت: احتمال وقوع سیلاب در تمامی مناطق کاشان وجود دارد.

رئیس مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان ضمن اشاره آماده‌باش تمامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های این منطقه گفت: احتمال وقوع سیلاب در تمامی مناطق کاشان وجود دارد.

مجید مزروعی ، ضمن اشاره به نزول بارش رحمت الهی در دو روز اخیر در کاشان اظهار داشت: با توجه به نزول باران تمام دستگاه‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند و تمامی امکانات و تجهیزات با هدف وقوع اتفاقات احتمالی آماده خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع سیلاب در تمامی مناطق کاشان وجود دارد، افزود: بخش قمصر، شهر کاشان و بخش برزک از جمله مناطق مستعد سیلاب در منطقه کاشان است در حالی که سایر نقاط نیز احتمال وقوع سیلاب متصور است.

رئیس مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان از استقرار ماشین آلات در سطح شهرستان کاشان به منظور اقدامات پیشگیرانه با بروز وقایع احتمالی ابراز داشت: بازدید از مسیل‌ها در دستور کار‌ قرار گرفته و تمامی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در منطقه کاشان به حالت آماده باش قرار دارند تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آید.

به گزارش تسنیم؛ رئیس اداره هواشناسی کاشان پیش از این هشدار به منظور احتمال وقوع سیلاب در نقاط مستعد کاشان را داده و اوج بارش‌ها را اواخر امشب و اوایل فردا دوشنبه پیش‌بینی کرده بود.

آمادگی مدیریت بحران گلستان برای بارش‌های آتی؛ بخشی از آب سدها تخلیه شد
استاندار گلستان با اشاره به اعلام آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان برای بارندگی‌های پیش‌رو، گفت: بخشی از آب سدها تخلیه شده و در حال حاضر ۶۰ درصد ظرفیت خالی در پشت سدها موجود است.

هادی حق‌شناس ظهر امروز در دومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اظهارداشت: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان برای بارندگی‌های پیش رو در آمادگی کامل هستند تا از بروز مشکل برای شهروندان استان جلوگیری شود.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی در روزهای آتی شاهد بارش میانگین 50 تا 70 میلی متری باران در استان خواهیم بود.

استاندار گلستان اظهار کرد: بخشی از آب سدها تخلیه شده و در حال حاضر 60 درصد ظرفیت خالی در پشت سدها موجود است.

حق‌شناس گفت: بخشی از آب سدها نزدیک به یک ماه قبل تخلیه شده بود و بخشی براساس مصوبه 29 اسفند 98 در ابتدای سال جاری با همکاری آب منطقه‌ای تخلیه شد.

وی با تبریک روز جهانی آب و روز جهانی هواشناسی یادآور شد: موضوعات آب و هواشناسی بسیار پراهمیت است و البته این اهمیت در کشور ما که میانگین بارندگی آن یک سوم میزان جهانی است, دوچندان می‌شود.

استاندار گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه در این روزها بیشتر مردم در خانه هستند, لازم است همه در استفاده بهینه از آب دقت کافی را داشته باشند.

براساس پیش بینی هواشناسی گلستان بارش شدید باران از فردا در استان آغاز می‌شود و مدیریت بحران برای کاهش خسارت احتمالی تشکیل جلسه داد.

فعالیت سامانه بارشی در استان تا سه شنبه ادامه دارد و علاوه بر باران، کاهش 6تا8 درجه‌ای دما، بارش برف در نواحی مرتفع کوهستانی، مه غلیظ، احتمال ریزش تگرگ و مواج و طوفانی شدن دریا را نیز در پی دارد.

بارش ۱۰۲ میلیمتری باران به زیرساخت‌های کنگان خسارت وارد کرد
فرماندار کنگان با اشاره به بارش ۱۰۲ میلیمتری باران در مدت ۴۵ دقیقه در کنگان گفت: این بارندگی ضمن وارد کردن خسارت به زیرساخت‌های معابر و بیمارستان کنگان، سبب تلف شدن تعدادی دام شد.

سید علی پاک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کنگان با اشاره به شدت بارش باران در این شهرستان اظهار داشت: در مدت 45 دقیقه بیش از 102 میلیمتر باران در کنگان بارید که سبب آبگرفتگی معابر شهری و جاده‌ای شد.

وی با بیان اینکه بارش شدید باران خسارت‌هایی به زیرساخت‌های شهری و روستایی وارد کرد افزود: بارش شدید باران سبب قطع محور عسلویه به کنگان شد که با تلاش نیروهای راهداری و دبگر دستگاههای اجرایی بازگشایی شد.

فرماندار کنگان با بیان اینکه بارش باران سبب ورود آب به منازل مردم و بروز خسارت شد تصریح کرد: بارش باران به زیرساخت‌های جاده‌ای، کشاورزی، بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان خسارت وارد کرد .

پاک‌نژاد از تلف شدن تعدادی دام خبردادو بیان کرد: بارش باران در کنگان، سبب تخریب برخی پل‌ها شد و خساراتی به مزارع کشاورزی و دام‌ها وارد کرد.

همچنین مدیرکل بحران استانداری بوشهر با بیان اینکه در شهرستان دیر بیش از 70 میلیمتر بارش باران ثبت شده است خاطرنشان کرد: در کنگان از دیروز تاکنون بیش از 120 میلیمتر بارش باران ثبت شده که حدود 102 میلیمتر آن مربوط به امروز است.

جهانگیر دهقانی با اشاره به طغیان رودخانه و آبگرفتگی معابر در کنگان و دیر عنوان کرد: بارش باران عصر امروز سبب قطع برق در برخی روستا‌ها و ریزش کوه در مسیر دوراهک به جم شد که این مسیر در حال پاکسازی است.

وی افزود: بر اثر بارش باران، مسیر روستایی درویشی به کرِدِلان در شهرستان دشتی مسدود شد که گروه‌های راهداری اقدام به بازگشایی مسیر کردند.

احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری؛ ۲۱ راه روستایی مسدود شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به بارش‌ برف و باران در استان احتمال طغیان رودخانه‌ها در استان و سرمازدگی باغات وجود وجود دارد.

مرتضی زمانپور ، با بیان اینکه بیشترین بارش‌ها در شهرستان کوهرنگ و مالخلیفه شهرستان لردگان بوده است، اظهار داشت: بارش برف در شهرستان کوهرنگ بیش از 15 سانتی‌متر‌ و در گردنه‌ها بیش از 40سانتی‌متر گزارش شده است‌.

وی با اشاره به تردد در گردنه‌های استان افزود: تردد در گردنه‌های چری، شاه‌منصوری، بره‌ مرده و گردنه تاراز‌ به کندی انجام می‌شود اما جاده‌های اصلی باز است.

مدیرکل مدیریت‌ بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به مسدود بودن جاده‌های روستا‌ی موگویی، بیان کرد: 15 روستای دهستان موگویی‌ از مسیر بزنوی‌ تا لرستان مسیر کلوسی‌ از استان اصفهان بسته شده است.

زمانپور با بیان اینکه تعدادی از روستاهای بخش بازفت نیز به ویژه منطقه گاو‌شیر مسدود شده که بعد از بارش‌ها بازگشایی می‌شوند‌، عنوان کرد: همچنین 6 روستای‌ منطقه دیناران شهرستان اردل، بادره‌ و دهدلی نیز مسدود شدند‌.

وی گفت: با توجه به اینکه براساس پیش‌بینی‌های‌ انجام شده کاهش دما به ویژه در روز سه‌شنبه را شاهد هستیم بنابراین تاکید کردیم به فرمانداران‌ شهرستان‌های بن و سامان که برای جلوگیری از سرمازدگی باغات تمهیدات لازم اندیشیده شود‌.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش‌ها تا فردا در استان ادامه داد: احتمال طغیان رودخانه‌ها در استان وجود دارد که توصیه می‌شود مردم رعایت کنند و دامداران روستایی توجه لازم را داشته باشند‌.

خسارت سیلاب در جنوب استان کرمان؛ تخریب پل خروجی شهر کهنوج/ راه ورودی ۲ روستا مسدود شد
معاون استاندار کرمان از تخریب پل خروجی شهر کهنوج بر اثر سیلاب خبر داد و گفت: خوشبختانه در زمان شکسته شدن پل هیچ خودرویی بر روی آن نبوده است.

سید‌مصطفی آیت‌اللهی موسوی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان با اشاره به آخرین وضعیت خسارت بارندگی در جنوب استان کرمان اظهار داشت: پل خروجی شهر کهنوج به سمت منوجان بر اثر بارندگی شدید و سیلاب تخریب شده است.

وی با بیان اینکه این پل قدیمی بوده و دوره ساخت آن مربوط به قبل از انقلاب است گفت: خوشبختانه در زمان شکستن پل خودرویی بر روی پل نبوده و خوشبختانه تخریب پل هیچ خسارت جانی نداشته است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان خاطر‌نشان کرد: مسیر برای مدتی مسدود بود اما در حال حاضر راه دسترسی فرعی ایجاد شده و عبور و مرور امکانپذیر است.

وی با اشاره به اینکه بعد از پایان یافتن بارندگی کار بازسازی پل آغاز خواهد شد و مشکلی نداریم افزود: در شهرستان رودبارجنوب نیز دو روستا بر اثر بارندگی راه دسترسی به آنها مسدود شده است که پیگیری برای باز شدن راه ورودی این روستاها در حال انجام است.

 

تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: