bazarnews

کد خبر: ۶۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
بانک جهانی ایران را به نشستی که بصورت مشترک با صندوق بین‌المللی پول و با حضور وزرای اقتصادی کشورهای منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) که بصورت مجازی برگزار شد، دعوت نکرد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: در این نشست مسائل مربوط به ویروس کرونا کووید ۱۹ و راههای مقابله با آن با حضور وزرای اقتصادی کشورهای منطقه منا مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ در این جلسه این دو نهاد بین المللی برای حمایت بیشتر از این کشورها قول همکاری داده اند.

حسین میرشجاعیان، معاون وزیر اقتصاد و نماینده ایران در صندوق بین‌المللی پول خبر داد که ایران به این نشست که سه روز پیش برگزار شده دعوت نشده است.

میرشجاعیان در توئیتی نوشت «ما از بانک جهانی و تیم منا تشکر و قدردانی می‌کنیم اما متأسفانه ایران به این اجلاس دعوت نشده است این در حالی است که این بیماری همه‌گیر و مسری نیازمند همکاری جهانی است و کشورهایی که درگیر این ویروس هستند واقعاً نیازمند حمایت‌های بدون چشم‌داشت و فراگیر بانک جهانی هستند».

این توئیت میرشجاعیان نماینده ایران در صندوق بین‌المللی پول در پاسخ به توئیت فرید بالحج مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای بانک جهانی است که نوشته بود «بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نشست مجازی با وزرای اقتصادی کشورهای منطقه منا برای مذاکره درباره ویروس کووید ۱۹ انجام داده‌اند. کشورها درباره تصمیم‌گیری برای جلوگیری از اقتصاد و مردم‌شان از این ویروس بحث و گفت‌وگو می‌کنند و این کشورها می‌توانند روی حمایت ما در این لحظه تاریخی و غیرمنتظره حساب باز کنند.»

عدم دعوت ایران به نشست بانک جهانی در حالی است که این نهاد بین المللی خود را مدافع کشورها می‌داند و صندوق بین‌المللی پول نیز طرح حمایت ۵۰ میلیارد دلاری از کشورهای درگیر کرونا را ارائه داده است.

برچسب ها: بانک جهانی ، ایران ، کرونا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: