bazarnews

کد خبر: ۶۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
رییس سازمان و برنامه کشور تاکید کرد: سال گذشته یکی از اهدافمان این بود که به دنبال مهار تورم بودیم به همین جهت تورم ۴ درصد فروردین به ۱.۵ درصد تقلیل پیدا کرد. تورم نفطه‌ای از ۵۱ به ۲۲ درصد و تورم سالیانه هم از ۴۲.۷ به ۳۴.۸ درصد رسید.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: محمد باقر نوبخت، رییس سازمان و برنامه کشور در پخش زنده صفحه اینستاگرام خود با اشاره به گزارشی که در اولین جلسه هیات دولت در سال جدید ارایه شد، گفت: بر اساس گزارش خزانه در سال ۱۳۹۸ حدود ۴۴۱ هزار میلیارد تومان منابع وارد خزانه شد این رقم نسبت به ۴۴۸ هزار میلیارد تومان مصوب قانون بودجه ۹۸ درصد است و نسبت به رقمی که نسبت به سال ۹۷ وارد شد ۱۱۳ درصد است.

وی ادامه داد: ترکیب منابع ما ۵۰ درصد درآمدها، ۱۲ درصد واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین ۳۸ درصد از واگذاری دارایی‌های مالی که عمدتا از فروش سهام دولت است. به این ترتیب سهم مالیات‌های در منابع عمومی افزایش و سهم نفت در منابع عمومی به دلیل تحریم‌ها کاهش پیدا کرده است.

نوبخت افزود: مصارف ما در سال ۹۸ بالغ بر ۴۴۱ هزار میلیارد تومان بود که ۳۲۱ میلیارد تومان آن برای هزینه‌هایی مانند حقوق و دستمزد و سایر خرج شد، مبلغ ۶۰ هزار میلیارد تومان برای واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و ۴۱ هزار میلیارد تومان هم برای تملک دارایی‌های مالی استفاده شد.

وی تاکید کرد: سال گذشته یکی از اهدافمان این بود که به دنبال مهار تورم بودیم به همین جهت تورم ۴ درصد فروردین به ۱.۵ درصد تقلیل پیدا کرد. تورم نفطه‌ای از ۵۱ به ۲۲ درصد و تورم سالیانه هم از ۴۲.۷ به ۳۴.۸ درصد رسید.

وی عنوان کرد: برای دو هدف دیگر از جمله افزایش اشتغال و کاهش بیکاری اقداماتی انجام شد که منجر شد در پاییز سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه، ۴۷۰ هزار نفر به جمعیت شاغل افزوده و ۳۲۰ هزار نفر از بیکاران کاسته و نرخ بیکاری به ۱۰.۶ برسد.

نوبخت اظهار کرد: در ارتباط با مساله بهبود روند رشد اقتصاد هر چند رشد اقتصادی مطلوب نبود، ولی این نرخ با نفت در سه ماهه اول و دوم منفی ۱۰ درصد بود که در سه ماهه سوم و چهارم سال به منفی ۱.۸ درصد رسید. رشد اقتصاد بدون نفت که منفی یک بود به ۰.۸+ رسید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: