bazarnews

کد خبر: ۶۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
در معاملات امروز (سه شنبه پنجم فروردین ۹۹) شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران با کاهش ۴۲۳۹ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۵۰۸ هزار و ۶۶۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۸ واحدی به رقم ۶ هزار و ۵۸۲ واحد رسید.

در معاملات امروز (سه شنبه پنجم فروردین ۹۹) شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران با کاهش ۴۲۳۹ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۵۰۸ هزار و ۶۶۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۸ واحدی به رقم ۶ هزار و ۵۸۲ واحد رسید.

همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۱۲۹ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۱۳۵ هزار و ۵۶۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۵۶۹ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد، عدد ۱۷۸ هزار و ۶۵۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 1044 واحدی معادل 0.89 درصد به رقم 118 هزار و 856 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 3485 واحد کاهش معادل 0.54 درصد را رقم زد و به سطح 646 هزار و 859 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 3510 واحد کاهش معادل 0.97 درصد به رقم 359 هزار و 220 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 6713 واحد کاهش معادل 0.62 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 81 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 1291 واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با 989 واحد، نماد فملی متعلق به ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ با 769 واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 702 واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با 520 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت با 422 واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با 361 واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با 356 واحد و نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 247 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 4 میلیارد و 157 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 629 هزار و 473 نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 842 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بر اساس این گزارش و به نقل از نبض بورس، پدیده شیمی قرن (قرن1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، حق تقدم شرکت ایران یاسا تایر و رابر(پاساح)با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو1)،‌داروسازی‌زهراوی‌ (دزهراوی1)،تجارت الکترونیک پارسیان(رتاپ1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف،تولیدی چدن سازان (چدن1)،سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک1)، معدنی‌ املاح‌ ایران‌ (شاملا1)، بانک سینا (وسینا1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شدند.

نماد معاملاتی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک(غپاک)با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی و انتشار اطلاعات،بانک تجارت (وتجارت) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و ب، مدیریت سرمایه گذاری امید(وامید)پس از رفع تعلیق نماد معاملاتی وافشای اطلاعات با اهمیت گروه ّالف شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی(غشاذر) افشای اطلاعات با اهمیت گروه ّالف مارگارین(غمارگ)پس از رفع تعلیق نماد معاملاتی و افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی(وبانک)، تولیدی چدن سازان(چدن)، بانک سینا(وسینا)، معدنی املاح ایران(شاملا)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شرکت کارتن‌ ایران‌ (چکارن1)  بین‌ المللی‌ محصولات‌ پارس‌ (شپارس1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام،با وقفه همراه شدند.

همچنین توقف نماد معاملاتی شرکت شیشه‌ و گاز (کگاز1)، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداکثر برای 2 روز کاری ادامه خواهد داشت.

 

تابناک /

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: