bazarnews

کد خبر: ۶۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
با تصویب هیئت وزیران در جلسه امروز، قیمت تضمینی خرید گندم به ازای هر کیلوگرم، مبلغ ۲۵ هزار ریال تعیین و با اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال ۹۹ موافقت شد.

با تصویب هیئت وزیران در جلسه امروز، قیمت تضمینی خرید گندم به ازای هر کیلوگرم، مبلغ 25 هزار ریال تعیین و با اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال 99 موافقت شد.

در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی برگزار شد، وزیر کشور نیز گزارش کمیته اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره نحوه فاصله گذاری اجتماعی و ایجاد محدودیت در ترددها و سفرهای برون شهری را به هیئت وزیران ارائه داد.

همچنین مقرر شد ایرادات طرح یاد شده برطرف و جهت تأیید و تصویب رئیس جمهور ارسال شود.

 اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات زلزله آذربایجان غربی

هیئت وزیران با تخصیص مبلغ یک هزار و 830 میلیارد ریال اعتبار به تفکیک مبلغ یک هزار و 530 میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای و مبلغ 300 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده ناشی از زلزله استان آذربایجان غربی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موافقت کرد.

بر این اساس، کمک های چندگانه بلاعوض، به تفکیک جهت احداث تعداد 500 واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد مبلغ 120 میلیون ریال، احداث چهار هزار واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد یکصد میلیون ریال، تعمیر واحد‌های مسکونی شهری و روستایی و تجاری به ازای هر واحد 50 میلیون ریال، تأمین لوازم معیشتی (لوازم خانگی و سرمایه ای) واحدهای مسکونی آسیب دیده به ازای هر واحد  50 میلیون ریال و احداث  3700 واحد جایگاه دامی به ازای هر واحد 50 میلیون ریال تخصیص می یابد.

همچنین، پرداخت کمک هزینه اسکان موقت برای تعداد 500  واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد مبلغ 120 میلیون ریال و برای چهار هزار واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد یکصد میلیون ریال، از دیگر مصوبات دولت بود.

 هیئت دولت در ادامه مقرر نمود اعتباراتی به منظور تأمین هزینه های پشتیبانی و ارائه خدمات فنی و مدیریتی و آواربرداری و نیز تأمین و آماده سازی زمین، تأسیسات زیربنایی، آزادسازی معابر و احداث زیرساخت داخل روستاهای زلزله زده این استان تخصیص یابد.

تصویب اختصاص اعتبار جهت تأمین آب شرب شهرهای بابل و بابلسر از طریق سد البرز

با تصویب هیئت وزیران، مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای اجرای اقدامات پیشگیرانه به جهت تأمین آب شرب شهرهای بابل و بابلسر از طریق سد البرز و لزوم تکمیل تصفیه‌خانه‌های اضطراری شهرهای مذکور به منظور افزایش کیفیت و کاهش کدورت آب شرب، اختصاص می‌یابد.

 

تسنیم /

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: