bazarnews

کد خبر: ۶۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
در این مجموعه گزارش سعی شده است که فیلم های سینمایی اقتصادی معرفی گردد. فیلم هایی که در موضوعاتی مجزا و جذاب برای علاقه‌مندان به سینما ساخته شده اند.

در آثاری که مرتبط با اقتصاد جهانی است، عمدتا انتقاداتی تند از پیامدهای وجوه و دست های پشت پرده نظام سرمایه داری شده است. البته همه فیلمها انتقادی نیستند و برخی از آنها جهت ارائه یک دید کلی برای افرادی است که به دنبال یک کسب و کار هستند.

 

  • معرفی فیلم «رکود بزرگ»

نمره در IMDB (بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها): 7.8 از 10

آدام مککی، کارگردان و نویسنده این اثر، سعی کرده است که در این فیلم با استفاده از برخی از سلبریتی ها که به طرز نوآورانه ای مفاهیم اقتصادی را به مخاطب بفهماند. البته هسته اصلی داستان این فیلم مربوط به سقوط بورس وال استریت است و در این فیلم بازیگرانی مطرح چون کریستین بیل، رایان گاسلینگ و برد پیت بازیگری می کنند.

این فیلم واکنش های بسیاری را در پی داشت. در حاشیه اکران این فیلم، رایان گاسلینگ چنین گفت: «بهترین بخش فیلم این است که کارگردان می‌خواهد چهره واقعی وال استریت را نشان بدهد. همیشه وال استریت به صورت جذاب و بی‌عیب تصویر شده و آدام مک‌کی، کارگردان آن تصویر را در هم شکسته است.» 

همچنین کریستین بیل با اشاره به توانایی کارگردان می‌گوید: «به نظر من کار آدام مک‌کی فوق‌العاده بود. او توانست افسانه‌ای را بشکند که کسانی مثل ما آن را نمی‌فهمیدند. اما وقتی داستان در قالب انسان‌ها می‌رود و همه آن ظواهر و ادعاهایی که وال استریت با تعمد برای گمراه کردن مردم استفاده می‌کند کنار می‌رود، آنوقت کنه ماجرا برای ما روشن می‌شود.»

xzc

 

خلاصه فیلم: رکود بزرگ نگاهی کمدی به بحران مالی ۲۰۰۸-۲۰۰۷ در آمریکا دارد و داستان معامله گرانی به نام «شورت» را بیان می‌کند که تنها در دوره کوتاه، موقع بالا رفتن بهای سهام و اوراق قرضه سرمایه‌گذاری می‌کنند. این فیلم با زاویه دید متفاوت به عملکرد معامله‌گران و مدیران مالی، ناتوانی وال استریت با وام‌ها و بهره‌های بانکی سرسام آوری را تصویر می‌کند که آمریکا را به سوی بحران اقتصادی لغزاند.

 

همانطور که گفته شد، در آثاری که مرتبط با اقتصاد جهانی است، عمدتا انتقاداتی تند از پیامدهای وجوه و دست های پشت پرده نظام سرمایه داری شده است و این فیلم توانسته انتظارات در این زمینه را تا حدودی برآورده سازد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: