bazarnews

کد خبر: ۶۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
آثار کرونا بر اقتصاد آمریکا به روایت اعداد؛
بر اساس آمار وزارت کار آمریکا، مردم این کشور ۱۰ میلیون شغل را تنها در عرض ۲ هفته از دست داده اند. این مسئله فقط یکی از مواردی است که این چنین به اقتصاد آمریکا زیان رسانده است.

گروه بین الملل بازارنیوز: در حالی که بازارها هفته بی ثبات دیگری را پشت سر می گذارند، در این گزارش به بررسی 5 عدد می پردازیم که به طور خلاصه از وضعیت اقتصاد آمریکا در جریان بحران کرونا می گویند.

 

10 میلیون

بر اساس آمار وزارت کار آمریکا، مردم این کشور 10 میلیون شغل را تنها در عرض 2 هفته از دست داده اند. زیرا اثر ابتدایی شیوع این ویروس، بر کارهای فیزیکی است. این رقم تا هفته پیش حدودا 6.6 میلیون بود که بالاترین عدد ثبت شده در طول یک هفته است. رکورد قبلی در سال 1982 رقم خورد که عدد آن 695 هزار شغل بود. همچنین در مارس 2009  و در اوج بحران مالی، این رقم به 665 هزار شغل رسید.

مردم آمریکا ۱۰ میلیون شغل از دست داده اند/ افزایش ۱۶۸ درصدی درخواست وام کسب و کار

20 هفته

بر اساس یادداشت منتشر شده در سایت کمیته امکانات مالی مجلس آمریکا، آمریکایی هایی که کمک دولت برای مقابله با ویروس کرونا را از طریق واریز مستقیم دریافت نمی کنند، باید برای دریافت چک کاغذی 20 هفته صبر کنند. سازمان خدمات درآمد داخلی که زیر نظر وزارت خزانه داری آمریکا است، واریز این مبالغ را 3 هفته بعد از واریز های مستقیم، انجام می دهد.

 

24 درصد

طبق اعلام انجمن بانکداران وام مسکن آمریکا، درخواست برای وام از این نهاد 24 درصد کاهش یافته است. با این حال، درخواست وام برای راه اندازی کسب و کار جدید نسبت به هفته پیشین 168 درصد رشد داشته است. زیر وام گیرندگان در تلاش هستند تا از نرخ بهره که برای اولین بار در سالهای اخیر نزدیک به صفر اعلام شده است، استفاده کنند.

 

58 هزار 

روز جمعه، بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که 58 هزار مشتری در طی چند ساعت، حدود 6 میلیارد دلار وام درخواست کرده اند. بانک مرکزی آمریکا نخستین بانک بزرگ بود که برای حمایت از کسب و کارهای کوچک دست به کار شد. بسیاری از بانک ها هنوز هم برنامه های خود را اجرا نکرده اند و می گویند که از سوی اداره کسب و کارهای کوچک، برنامه های کاملی به آن ها نرسیده است.

 

34.36

نفت خام برنت در روز جمعه 34.36 دلار معامله شد. این مسئله پس از صحبت های ترامپ برای آتش بس میان عربستان سعودی و روسیه اتفاق افتاد. روز جمعه وال استریت ژورنال گزارش داد که عربستان سعودی و روسیه به همراه آمریکا در پی ایجاد هماهنگی جهت کاهش تولید و تثبیت قیمت نفت هستند.

 

در پایان باید گفت فقط بازارهای مالی نیستند که تحت تاثیر کرونا قرار گرفته اند. کسب و کارهای کوچک نیز به نوبه خود آثاری زیان بار از کرونا متحمل شده اند و معلوم نیست این روند تا کی ادامه داشته باشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: