bazarnews

کد خبر: ۶۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
تحلیل وضعیت بازار‌ها در هفته گذشته/ ۲۵
در هفته گذشته شاخص بورس به ۵۹۷ هزار واحد رسید، قیمت سکه تمام بهار آزادی در ۶ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان بسته شد و قیمت دلار نیز وارد کانال ۱۵ هزار شد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: در آخرین ساعات معاملات بورس روز چهارشنبه 20 فروردین، بسیاری از نمادهای بورس به رنگ سبز در آمده بودند که پایانی خوش در هفته گذشته را نشان می داد.

 

شاخص در مرز 600 هزار واحد

در هفته ای که گذشت، شاخص بورس برخلاف نزول قیمت سکه و دلار، رشدی 50 هزار واحدی را تجربه کرد. شاخص در انتهای هفته گذشته به عدد باور نکردنی 597 هزار واحد رسید و عرضه اولیه صبا تامین در این هفته هم نتوانست بازار را به سمت عرضه هدایت کند.

بر مبنای نظر کارشناسان بازار بورس کماکان به رشد خود ادامه خواهد داد چرا که از سقف کانال بلند مدت خود خارج شده است.

 

سکه در کانال 6 میلیونی تثبیت شد

سکه تمام بهار آزادی در انتهای هفته در قیمت 6 میلیون 187 هزار تومن کشف قیمت شد.

حسین راهداری کارشناس بازارهای مالی در این باره گفت: بازار طلا در برابر حجم بازارهای مالی جهانی کم‌عمق بوده و توان جذب سرمایه‌های بسیار کلان را ندارد، اما با وجود این می‌‌توان برای سال آتی، بازدهی حدود ۱۰ تا ۲۰ درصدی طلا را در بازارهای جهانی انتظار داشت و ممکن است که بازار طلا بتوانند نرخ‌های بالای ۱۷۰۰ دلار در هر اونس را نیز تجربه کند.

وی درباره پیش‌بینی بازار طلا در ایران در سال ۹۹ اظهار داشت: حال با این شرایط، قیمت سکه و طلای داخل نیز صعودی خواهد بود، اما تصمیم دولت برای کنترل قیمت دلار بسیار مهم است.

 

قیمت دلار، فراتر از این نمی رود

همچنین قیمت دلار در هفته گذشته وارد کانال 15 هزار شد و نهایتا در قیمت 15 هزار 600 تومن بسته شد.

شایان ذکر است رضا امیدوار تجریشی رئیس مرکز توسعه اقتصادی جوانان معتقد است که به دلیل استقراض ایران از صندوق بین المللی پول، قرار است ارز به بازار تزریق شود و قیمت دلار از این بازه، فراتر نمی رود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: