bazarnews

کد خبر: ۶۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
سفیر ‌و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی، از تصمیم سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) برای تدوین و اجرای پروژه‌ای در حوزه مدیریت پسماندهای پزشکی کرونا به شیوه‌ای ایمن و سازگار با محیط زیست در برخی بیمارستان‌های ایران خبر داد.

کاظم غریب‌آبادی افزود: هزینه اجرای این پروژه که به‌ صورت سه جانبه میان یونیدو، چین و ایران اجرا خواهد شد و طرح مفهومی آن نیز به وزارت بهداشت ارائه شده است، افزون بر یک میلیون یورو است که تماماً از سوی یونیدو و چین تأمین می شود. 

وی عنوان کرد که این طرح، شامل تأمین و خرید تجهیزات پیشرفته مربوطه نیز می شود.

تاکنون شماری از کشورها و نهادهای بین‌المللی از طریق ارسال اقلام پزشکی و یا مساعدت مالی به برنامه های مقابله با کرونا در ایران کمک کرده‌اند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی بزودی دو دستگاه تشخیص سریع کرونا (RT-PCR ) به تهران ارسال می‌کند و صندوق اوپک برای توسعه بین‌المللی (اوفید) نیز ۵۰۰ هزار دلار برای کمک به برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا در ایران اعتبار اختصاص داده است.

این کمک از طریق سازمان جهانی بهداشت و برای خرید و توزیع تجهیزات و اقلام پزشکی مورد نیاز فوری بیمارستان‌ها در اختیار کشورمان قرار می‌گیرد.

بر اساس آخرین آمار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت کشورمان، تاکنون ۶۶ هزار و ۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان ناشی از این ویروس در کشور به چهار هزار و ۱۱۰ نفر رسیده است.

 

ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: