bazarnews

کد خبر: ۶۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
بازارنیوز گزارش می دهد؛
یکی از موضوعات شاخص دوست داران سریال ها، سریال های اقتصادی است. در این گزارش سعی شده است که به معرفی یکی از این سریال ها، بپردازیم.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: افرادی که سریال دوست هستند، می دانند که این روزها سریال هایی با موضوعات مختلف جای سریال های همیشگی با موضوعات کلیشه ای را گرفته است. در سال های گذشته، سریال هایی با مضامین اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و گاها اقتصادی در شبکه های خانگی و یا سرویس های اینترنتی ارائه دهنده فیلم و سریال، دیده می شوند. یکی از موضوعات شاخص دوست داران سریال ها، سریال های اقتصادی است. در این گزارش سعی شده است که به معرفی یکی از این سریال ها، بپردازیم.

 

امپراتوری بوردواک

امپراتوری بوردواک یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی مربوط به دورهٔ ممنوعیت الکل در این کشور است که از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شد. ترنس وینتر نویسنده این مجموعه تلویزیونی است. او داستان این سریال را از کتابی در مورد زندگی ایناک لوویس جانسون به نام «امپراتوری بوردواک: ظهور، اوج‌گیری و فساد آتلانتیک سیتی» گرفته‌است.

شایان ذکر که قسمت اول این سریال به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، کارگردان شاخص سینمای جهان و با هزینه 18 میلیون دلار ساخته شد. این مجموعه شامل 5 فصل و 56 قسمت می باشد و پخش آن، 26 اکتبر سال 2014 به پایان رسید.

این سریال به خاطر سبک بصری و توجه ویژه به وقایع آن دوره، از سوی منتقدان، به طور گسترده ای مورد تمجید قرار گرفت.

 

خلاصه داستان: امپراتوری بوردواک یک درام تاریخی است که بر زندگی ایناک "ناکی" تامپسون (بر پایه شخصیت تاریخی ایناک لوویس جانسون) تمرکز دارد. ناکی تامپسون سیاستمداری است که در شهر آتلانتیک سیتی ظهور پیدا می‌کند و کنترل این شهر را در طول دوره ممنوعیت الکل در ایالات متحده بین دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ در اختیار می‌گیرد. در این سریال، نکات مهمی درباره مهارت های مذاکره در زمان رویارویی با افراد مختلف، برای رسیدن به اهداف اقتصادی، گفته می شود.

a

ناکی در زندگی سیاسی و شخصی خود با افراد مختلفی از جمله تبهکاران، سیاستمداران، مامورین دولتی و مردم عادی در تعامل و ارتباط است. دولت فدرال نیز علاقه‌مند است تا از قاچاق مشروبات الکلی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی در منطقه آگاهی پیدا کند و بدین منظور مامورینی را برای تحقیق در مورد ارتباط‌های تبهکارانه احتمالی به این شهر اعزام می‌کند. این مامورین پس از ورود به آتلانتیک سینی متوجه سبک زندگی اشرافی ناکی می‌شوند و رد پای او را در برخی از جنایت‌ها کشف می‌کنند.

در پایان باید گفت، این سریال هرچند از مضامین اقتصادی سرشار است، ولی موضوعات سیاسی و اجتماعی نیز در این مجموعه به وفور دیده می شود و برای افراد علاقه مند به چنین ژانری، این سریال توصیه می گردد.

 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: