bazarnews

کد خبر: ۶۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
شمار جان باختگان کرونا ویروس در جهان به بیش از ۲۵۲ هزار نفر رسید و شمار مبتلایان نیز از ۳ میلیون و ۶۴۶ هزار فراتر رفت.
بیش از یک میلیون و ۱۹۷ هزار نفر بهبود یافته اند.
 
در آمریکا شمار مبتلایان به کرونا به یک میلیون و ۲۱۲ هزار نفر و شمار جان باختگان به حدود ۷۰ هزار نفر رسید.
 
پس از آمریکا؛ اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، ترکیه و برزیل بیشتر مبتلایان را دارند به گونه‌ای که بیماران کرونا در این کشور‌ها به به بیش از یک میلیون و ۳۶۷ هزار نفر رسیده است.
 
شمار قربانیان هم در این کشور‌ها به بیش از ۱۲۷ هزار و پانصد نفر رسید.

موسسه معتبر مدل‌سازی در دانشگاه سیاتل که معمولا کاخ‌سفید و ایالت‌های آمریکا این موسسه را منبع پیش‌بینی آمار کرونا قرار می‌دهند با اصلاح مدل خود اعلام کرد پیش بینی می‌کند تا ۳ ماه آینده ۱۳۵ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دهند.
 
ترامپ هم پیش‌بینی آماری خود را تا ۱۰۰ هزار مرگ بالا برد. ترامپ پیش‌تر گفته بود تعداد کشته شدگان همه گیری ویروس کرونا به ۶۵ هزار نفر خواهد رسید.

مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت گفت: آمریکا هیچ شواهدی درباره ادعای خود مبنی بر اینکه منشأ کرونا از آزمایشگاهی در چین بوده، ارائه نکرده است. مایکل رایان بررسی علمی بیماری کرونا را خواستار شد و درخواست کرد از سیاسی کردن آن پرهیز شود.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: امکانات مقابله با کرونا باید میان همه مردم جهان عادلانه توزیع شود.
 
تدروس آدهانوم افزود: احتمال تداوم موج‌های شیوع کرونا در جهان، حفاظت از تک تک مردم را مقابل این ویروس ضروری می‌کند. آدهانوم اعلام کرد: این ویروس مدت‌های طولانی با ما خواهد بود.

سازمان بهداشت روسیه از دانشجویان رشته پزشکی در این کشور دعوت به کار کرد. کمیته مقابله با شیوع کرونا در روسیه اعلام کرد: در ۲۴ ساعته گذشته بیش از ۱۰ هزار و پانصد نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۷۶ نفر جان باخته اند.

استفاده از ماسک برای مسافران خطوط هواپیمایی فرانسه الزامی شد. قرار است مقامات فرانسه از ۱۱ مه (۲۲ اردیبشهت) نخستین محدودیت‌های کرونایی را کاهش دهند.

صنعت گردشگری جهان همچنان با رکود بی سابقه مواجه است. شیوع کرونا در لتونی این صنعت را با چالش جدی مواجه کرده است.
 
 
شبکه خبر /
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: