bazarnews

کد خبر: ۷۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
پیگیری بازارنیوز؛
شکایت یک تن از دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام بازارنیوز، مبنی برعدم اطلاع رسانی بانک مهر اقتصاد، پیرامون توانایی تعویق در پرداخت تسهیلات، به وسیله سامانه مربوط، توسط بازارنیوز، رسیدگی شد.

گروه کار و تعاون بازارنیوز: روز گذشته یکی از دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام بازارنیوز، با ارسال پیامی، از عدم اطلاع رسانی بانک مهر اقتصاد، در خصوص توانایی تاخیر در پرداخت اقساط تسهیلات، انتقاد کرد.

وی با انتقاد از تخصیص جریمه اقساط تسهیلات توسط بانک مذکور، گفت: از سوی بانک گفته شده که در صورت عدم توانایی در پرداخت اقساط، می توانید دیرتر پرداخت کنید. ولی در حال حاضر بنده را جریمه کرده اند و می گویند می بایست برای برخورداری از این شرایط، درسامانه مدیریت و ارزیابی درخواست وام و تسهیلات بانک مهر اقتصاد ثبت نام می کردید. در حالیکه هیچ گونه اطلاع رسانی از سوی این بانک نشده است.

 

پاسخ بانک مهر اقتصاد چه بود؟

با پیگیری بازارنیوز از کارشناسان حقوقی بانک مهر اقتصاد، مشخص شد که بانک مذکور، طی اطلاعیه‌ای، شرایط حمایت و مساعدت در بازپرداخت تسهیلات دریافتی فعالان اقتصادی به‌ویژه صاحبان کسب و کارهای کوچک به دلیل شیوع ویروس کرونا را اعلام کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد؛ پیرو بخشنامه شماره 435652‏/98 تاریخ 15‏/12‏/1398 بانک‌مرکزی در خصوص شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه و مشکلات پدید آمده برای فعالان اقتصادی به‌ویژه صاحبان کسب و کارهای کوچک در بازپرداخت تسهیلات دریافتی، بانک مهر اقتصاد با هدف مساعدت و حمایت از تسهیلات‌گیرندگان مذکور (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی)، مطابق با بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی، شرایطی را برای دریافت این وام، اعلام کرده است که به قرار زیر است:

الف) کلیه دریافت کنندگان وام های قرض الحسنه و تسهیلات گیرندگان (صاحبان کسب و کار) با ارائه درخواست و منوط به آن که در چارچوب مفاد دستورالعمل طبقه بندی دارایی های موسسات اعتباری ، بدهی آن ها تا تاریخ 01‏/10‏/98 در طبقه جاری(اقساط تسهیلات به روز باشد تا تاریخ مذکور) قرار  داشته باشد.

ب)  چنانچه اشخاص یاد شده در بند فوق دارای تسهیلات یا وام دریافتی به صورت دفعی و یک جا سررسید بوده و سررسید آن ها در بازه ی زمانی 01‏/12‏/98 لغایت مورخ 31‏/02‏/99 قرار دارد ، مهلت سه ماهه اعطاء خواهد شد.

ج)  بخش ها و رسته های کسب و کارهایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار آسیب شده  که به شرح ذیل می باشد :

1– مراکز توزیع آجیل ، خشکبار ، قنادی ، بستنی و آبمیوه

علت جریمه دیرکرد اقساط وام

2 – مراکز مربوط به گردشگری ها شامل هتل ها ، هتل آپارتمان ها ، مجتمع های جهانگردی و گردشگری ، مهمان پذیرها ، مهمانسراها ، مسافرخانه ها ، زایرسراها ، مراکز بوم گردی ، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی

3 – حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی ، جاده ای ، ریلی و دریایی

4 – دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

5 – تولید و توزیع پوشاک

6 – تولید و توزیع کیف و کفش

7 – مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها ، بوفه ها ، طباخی ، تالارهای پذیرایی ، قهوه خانه ها ، اغذیه فروشی ها

8 – مراکز و مجتمع های ورزشی و تفریحی

9‏- مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی

10 – مراکز تولید ، توزیع و فروش صنایع دستی

 

لزوم ثبت درخواست آنلاین

همچنین در انتهای این گزارش، ثبت درخواست آنلاین، از شروط بهره گیری از شرایط ذکر شده است. مشتریان می توانند با مراجعه به لینک مقابل https://www.mebank.ir/emhal جهت استفاده از شرایط مذکور استفاده کنند.

گفتنی است، دنبال کنندگان بازارنیوز، می توانند از طریق ارسال نظر در این خبر، و یا ارسال پیام به صفحه اینستاگرام بازارنیوز به آدرس زیر، شکایات و گلایه های خود را جهت پیگیری از سوی بازارنیوز، اعلام نمایند.

اینستاگرام بازارنیوز

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: