bazarnews

کد خبر: ۷۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
نایب رئیس انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید: در حال حاضر ۸۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در گمرک در حال خاک خوری است. هنوز به این گوشی‌های موبایل ارز تخصیص نیافته است؛ بنابراین علت اصلی گرانی موبایل کمبود کالا در بازار و عدم تخصیص ارز نیمایی است.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان موبایل در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت موبایل در بازار گران شده است؟ گفت: در حال حاضر ۸۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در گمرک در حال خاک خوری است. هنوز به این گوشی‌های موبایل ارز تخصیص نیافته است. بنابراین علت اصلی گرانی موبایل کمبود کالا در بازار و عدم تخصیص ارز نیمایی است.
رضا دیهیمی در ادامه افزود: البته افزایش قیمت ارز نیز در افزایش قیمت موبایل بی‌تاثیر نبوده است. چنانچه قیمت دلار در بازار افزایش یابد و زمان ثبت سفارش کالا و تخصیص ارز به واردکنندگان موبایل طولانی‌تر شود قیمت موبایل در بازار مجدد گران خواهد شد.

او اظهار کرد: چنانچه موبایل‎ها از انبار گمرکات ترخیص شود، کمبود کالا برطرف خواهد شد. متولیان گمرک در ترخیص موبایل‌ها حرفی ندارد چالش اصلی ما به عدم تخصیص ارز باز می‌گردد. بانک مرکزی باید تاریخ تمدید ارز را برای واردکنندگان موبایل تمدید کند که فعلا این اقدام را انجام نداده است.

 

 

تهران نیوز /

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: