bazarnews

کد خبر: ۷۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
بر اساس پیش بینی‌های انجام شده توسط شعبه بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در آتلانتا، چشم‌انداز تاریک رشد اقتصادی این کشور بسیار بدتر شده است و تولید ناخالص داخلی ممکن است تا ۴۲.۸ درصد کاهش یابد.

بر اساس پیش بینی‌های انجام شده توسط شعبه بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در آتلانتا، چشم‌انداز تاریک رشد اقتصادی این کشور بسیار بدتر نیز شده است و تولید ناخالص داخلی ممکن است تا 42.8 درصد کاهش یابد.

طبق شاخص جی دی پی در سایت فدرال رزرو آتلانتا که مجموع تولید کالا و خدمات را ارزیابی می‌کند، تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه سه ماهه دوم سال جاری میلادی (آوریل تا ژوئن) به سمت سقوط 42.8 درصدی پیش می‌رود.

این شاخص یک هفته پیش نشان داده بود که تولید ناخالص داخلی 34.9 درصد کاهش خواهد یافت، اما داده‌های اقتصادی ضعیف دیگری که از هفته پیش منتشر شده است باعث شد که بانک مرکزی آتلانتا رقم این شاخص را از این هم پایین‌تر بیاورد.

بر اساس این گزارش، چنین سقوطی در تولید ناخالص داخلی آمریکا بدترین سقوط بعد از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود.

داده‌های اداره کار آمریکا نیز نشان داد که هفته گذشته 3 میلیون آمریکایی دیگر درخواست حمایت از بیکاری خود را به ثبت رسانده‌اند که به این ترتیب تعداد کل بیکاران آمریکا از آغاز قرنطینه کرونا به 36.5 میلیون نفر می‌رسد.

در میان گزارش‌های بد اخیر درباره مشاغل و کسب و کارها، اداره سرشماری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که فروش شرکت‌های خرده فروشی در ماه آوریل 16.4٪ سقوط کرده است، که حتی از 12.3 درصدی که توسط اقتصاددانان داو جونز پیش بینی شده بود، بدتر است.

روز پنج شنبه نیز اعلام شد که تقریباً 3 میلیون آمریکایی دیگر هفته گذشته برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند، و درمجموع هشت هفته در طول اجرای قرنطینه برای مهار شیوع ویروس کرونا تعداد افراد بیکار به 36.5 میلیون نفر رسیده است.

 

 

تسنیم /

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: