bazarnews

کد خبر: ۷۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
عضو کمیته آزادسازی سهام عدالت به بازارنیوز گفت:
محمدرضا جودکی گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی مانند دیگر نهاد‌های مالی مثل بیمه ها، بانک‌ها و دیگر سرمایه گذاری ها، تحت نظارت سازمان بورس هستند.

تایید صلاحیت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، توسط نهاد‌های امنیتی و سازمان بورس

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: محمدرضا جودکی، عضو کمیته آزادسازی سهام عدالت، در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز، در پاسخ به این پرسش که شرکت‌های سرمایه گذاری استانی،  و مدیران آن‌ها چه میزان اهلیت دارند و مردم با چه پشتوانه‌ای باید به این شرکت‌ها اعتماد کنند، اظهار داشت: هر جا که نظارت کافی باشد، به طبع اهلیت مناسب‌تری هم وجود خواهد داشت.

وی افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مانند دیگر نهاد‌های مالی مثل بیمه ها، بانک‌ها و دیگر سرمایه گذاری ها، تحت نظارت سازمان بورس هستند.

جودکی تاکید کرد که کمیته‌ای در سازمان بورس وجود دارد که صلاحیت حرفه‌ای و تجربی مدیران این شرکت‌ها را تایید می‌کند.

وی از تاییدیه نهاد‌های امنیتی بر صحت و سلامت شرکت‌های سرمایه گذاری سخن گفت و اظهار داشت: علاوه بر این شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، یک تاییدیه دیگری هم دارند که آن هم تاییدیه نهاد‌های امنیتی مانند وزارت اطلاعات است که شرکت‌های سرمایه گذاری غیر استانی مثل «غدیر»، «وملت» و ... این تاییدیه را ندارند.

جودکی در پایان در خصوص انتخاب و نظارت مردم از مدیران این شرکت‌ها گفت:: مردم با واسطه و توسط مدیران تعاونی‌های شهرستانی و استانی می‌توانند بر انتخاب مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و نظارت بر آن‌ها دخالت کنند.

گفتنی است، پس از ابلاغیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر آزادسازی سهام عدالت، دولت دو روش مستقیم و غیر مستقیم را برای این آزادسازی در نظر گرفته که در روش غیر مستقیم، شرکت‌های سرمایه گذاری استانی مدیریت سهام مردم را در اختیار خواهند داشت. همچنین افراد تا ۱۰ خردادماه مهلت دارند که تصمیم بگیرند مدیریت سهام خودشان را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انتخاب کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: