bazarnews

کد خبر: ۷۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
تحلیل وضعیت بازار‌ها در هفته گذشته/ ۳۲
در انتهای هفته گذشته، شاخص بورس به رقم ۹۸۶ هزار و ۷۵۹ واحد رسید. سکه طلا نیز در قیمت ۷ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان معامله شد و دلار به نرخ ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

شسی

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: شاخص بورس در معاملات هفته جاری ۳۰ هزار و ۴۰۳ واحد کاهش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۴ اردیبهشت ماه) با عدد یک میلیون و ۱۷ هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (‌۳۱ اردیبهشت ماه) به عدد ۹۸۶ هزار و ۵۹۷ واحد رسید.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۳۱۶ هزار و ۵۴ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۳۲۲ هزار و هفت واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۲۰۹ هزار و ۵۹۹ واحد به عدد ۲۱۳ هزار و ۲۳۷ واحد رسیدند.

گفتنی است، در روز چهارشنبه، بیشترین تاثیر را در داد و ستد منفی بورس، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس داشت، که با بیش از 2 هزار و 800 افت مواجه شد.

گفتنی است در هفته گذشته، پرونده صندوق سرمایه گذاری قابل معامله واسطه گری مالی یکم نیز بسته شد و به هر فرد، حداکثر 200 سهم رسید و با اقبال عمومی مواجه شد.

سیدرضا علوی، کارشناس بورس در این باره گفت: خواسته یا ناخواسته سیاست‌های دولت به سمت تامین مالی از طریق فروش دارایی‌ها و در واقع اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی پیش رفته است، با توجه به این تغییر ساختار در تامین منابع، شاهد عزم جدی دولتمردان در تجدید ساختار هزینه‌ای، کاهش هزینه‌های جاری و افزایش کارایی در به کارگیری بهینه منابع حاصله و در نهایت بهبود ساختار بودجه سال‌های آتی کل کشور نیز باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه فروش دارایی‌های تحت مالکیت دولت در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله را یکی از مهم‌ترین تصمیمات دولت، دانست و اظهار داشت: فارغ از مزایایی همچون خروج دولت از بنگاهداری، استفاده بهینه از منابع حاصله در جهت طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و کمک به بخش مولد اقتصاد و در نهایت رونق و جهش تولید، فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی نیز برای اقتصاد کشور به وجود آورده است.

 

سکه از 7 میلیون و نیم گذشت/ دلار در کانال 17 هزار تومانی

سکه در آخرین روز اردیبهشت ماه سال جاری، در قیمت 7 میلیون و 580 هزار تومان معامله شد. همچنین هر گرم طلای 18 عیار، به قیمت 742 هزار تومان رسید که نشان دهنده ی تاثیر افزایش نرخ دلار و طلای جهانی بر بازار داخل است.

همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد. قیمت اونس نیز امروز با رشد هفت دلاری به رقم یک هزار و ۷۴۹ دلار ارزش‌گذاری شد.

در بازار ارز، نرخ دلار با ورود به کانالی جدید، در قیمت 17 هزار و 300 تومان معامله شد. 

به نظر کارشناسان، روند عرضه و تامین ارز با وضعیت مناسبی ادامه دارد و کمبودی از طرف عرضه وجود ندارد، اما در روزهای اخیر برخی نابسامانی ها در بازارهای موازی مانند خودرو و طلا، زمینه رشد قیمت ها در بازار ارز فراهم کرد.

همچنین مرتضی ایمانی راد، اقتصاددان و کارشناس بازارهای مالی، در خصوص علل افزایش نرخ دلار، گفت: به نظر می‌رسد دریافتی‌های ارزی کشور در سال 99 کاهش پیدا کند و فشار واردات کماکان بر منابع ارزی وجود داشته باشد. بنابراین نوسانات نرخ ارز در این سال دور از انتظار نیست.

گفتنی است رییس کل بانک مرکزی در واکنش به نوسانات نرخ ارز به مردم نسبت به بالارفتن ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز هشدار داده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: