bazarnews

کد خبر: ۷۰۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور در گفتگو با بازار نیوز دلایل سقوط آزاد طلا را تشریح کرد:
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی، با اشاره به کاهش 50 درصدی تقاضا در دهه اول ماه محرم، تصریح کرد: تنها عاملی که می تواند ایران را در دنیا ماندگار کند، رسیدن به کشوری صنعتی و بهره گرفتن از نیروی انسانی و پیوند تولید و صنعت با نیروی انسانی به عنوان منابع تمام نشدنی است.
عباداله محمد ولی، در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز، در تشریح دلایل کاهش 30 هزار تومانی نرخ سکه در بازار،گفت: در 20 روز گذشته هر اونس طلای جهانی 1340 دلار و هر سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و 120 هزار تومان بوده است.
 
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی، تصریح کرد: امروز هر اونس طلای جهانی حدود 80 دلار کاهش یافته و به 1257 دلار رسیده است و براساس کاهش اونس جهانی طلا هر سکه تمام بهار آزادی هم 40 هزار تومان کاهش یافته و به یک میلیون و 83 هزار تومان رسیده است.

محمد ولی، افزود: در داخل کشور نرخ سکه و طلا براساس ارزش گذاری قیمت دلار در بازار آزاد مشخص می شود و تعادل بین عرضه و تقاضا و قیمت دلار در بازار آزاد باعث نوسان قیمت سکه و طلا خواهد شد.

وی،با بیان اینکه روند قیمت سکه و طلا را با توجه به اعلام شاخص های اقتصادی برخی از کشورها نزولی در کوتاه مدت ارزیابی می کردیم، ادامه داد: اعلام شاخص های اقتصادی منفی برخی از کشورها باعث تشدید کاهش قیمت اونس جهانی طلا شد، همچنین گمانه زنی ها در خصوص بازارهای جهانی کاهش چشمگیر سکه و طلا در بازار را به همراه داشت. 

اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی، تصریح کرد: تقاضا برای مصرف سکه و طلا 50 درصد در بازار ایران به دلیل ایام ماه محرم و تعطیلی تمام بازارهای کشور کاهش پیدا کرده است.

محمد ولی، اظهار داشت: به طورکلی کاهش حجم تقاضا و افزایش حجم عرضه در بازارهای جهانی و اعلام شاخص های اقتصادی منفی کشورهای آمریکا، انگلیس و ژاپن باعث کاهش قیمت طلا در بورس های جهانی شد و همچنین در کشور ما هم به دلیل ایام ماه محرم و تعطیلی تمام بازارهای کشور به صورت سراسری طی مدت 10 روز باعث کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا شده است که از شنبه آینده با بازگشایی بازارها شاهد رونق بازار سکه و طلا خواهیم بود.

محمد ولی،افزود: قیمت سکه و طلا در بازار داخل تابع قیمت های جهانی است، اما کنترل نرخ دلار در بازار هم ابزاری برای کنترل نرخ سکه و طلا است که در این زمینه بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت با منطق و استدلال بازار را مدیریت می کنند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی، در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت جهانی نفت در راستای اجرای طرح فریزنفتی و افزایش درآمدهای نفتی ایران با تولید بیشتر در پسابرجام چه تاثیری بر قیمت سکه و طلا در بازارهای جهانی و داخلی خواهد گذاشت؟ تصریح کرد: به طورحتم افزایش تولید نفت در پسابرجام باعث تقویت بیشتر درآمدهای نفتی دولت خواهد شد،اما آیا افزایش قیمت نفت می تواند نقشی در وضعیت بازار سکه و طلای کشور داشته باشد؟ در جواب باید گفت با توجه به اینکه قیمت سکه و طلا در بازار داخل تابع قیمت های جهانی است، بنابراین افزایش قیمت نفت فقط باعث افزایش درآمدهای دولت می شود.

صنعتی شدن عاملی برای ماندگاری در دنیا 
محمد ولی،افزود: امروزه بیشتر کشورهای در حال توسعه سعی کرده اند که خود را از درآمدهای نفتی و سرمایه هایی مانند طلا و سکه جدا کنند و به سمت صنعتی شدن حرکت داشته باشند.  

وی، با بیان اینکه ذخایر نفت و طلا روزی به پایان می رسد،ادامه داد: تنها نیرو و منبعی که می تواند کشور را در دنیا ماندگار کند، رسیدن به کشوری صنعتی و بهره گرفتن از نیروی انسانی و پیوند تولید و صنعت با نیروی انسانی به عنوان منابع تمام نشدنی است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی، تصریح کرد: به طور حتم صنعتی شدن کشور باعث تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد شد. 

محمد ولی، افزود: اگر روزانه 6 میلیون بشکه نفت هم در کشور استخراج شود تا زمانی که نیروی بیکار در جامعه وجود دارد و واحدهای تولیدی با ظرفیت بسیار پایین فعالیت می کنند و کسب و کارهای کوچک و متوسط کم امید در بحث تولید هستند، باید فقط درخصوص واردات و مصرف گرایی فعالیت کنیم که این امر با سیاست های اقتصاد مقاومتی تناقض دارد.

ایران باید مصلح به سلاح تولید شود
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و سنگ های قیمتی،با بیان اینکه حرکت به سمت توسعه صنعت بسیار ضرورت دارد،گفت: معتقدم ققط صنعت است که باعث توسعه اقتصادی کشور در آینده و نقش پررنگ ایران در منطقه و قاره آسیا می شود.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حقیقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
اقای نویسنده .مسلح است نه مصلح .دقت کن
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: