bazarnews

کد خبر: ۷۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
یک کارشناس به بازارنیوز گفت؛
یک کارشناس ارز‌های دیجیتال گفت: یک سری افراد هستند که اگر پوستر‌های تبلیغیشان را ببینید، از خود بیت کوین به عنوان علاج فقر یاد می‌کنند. مثلا می‌گویند اگر فلان سال بیت کوین خریده بودید، الان بدبخت نبودید. این نوع ترویج بیت کوین برای سرمایه‌گذاری اشتباه است.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: حسین غضنفری، کارشناس حوزه ارز‌های دیجیتال، در گفتگو با بازارنیوز، درباره سرمایه گذاری در حوزه رمزارز‌ها خصوصا بیت کوین، با توجه به کاهش ارزش بیت کوین به زیر ۹ هزار دلار اظهار داشت: سرمایه گذاری در بیت کوین، معمولا به دو قسمت تقسیم می‌شود. یکی به جهت فناوری و نوآوری که بیت کوین در حوزه پرداخت داشته، افراد پولی را که اصلا نیازی به آن ندارند و اگر از بین هم رفت، مشکلی در زندگی آن‌ها ایجاد نمی‌کند را در حوزه این ارز و ارز‌های مشابه بیت کوین که آن‌ها هم نوآوری‌هایی داشتند، با هدف گذاری دو، سه ساله سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی تاکید کرد: اولا پولی باید به این بازار بیاید که فرد اصلا به آن نیاز نداشته باشد. مثلا اگر درآمد کسی ماهانه ۱۰ میلیون تومان است، اگر دو میلیون تومان وارد این حوزه می‌کند، آن دو میلیون تومان را در کسری از ماه جبران می‌کند و برای او مهم نیست.


*سواستفاده کلاهبرداران از نگاه اشتباه مردم به مسئله سرمایه‌گذاری

این کارشناس درباره نوع نگاه مردم به مسئله سرمایه‌گذاری گفت: افراد معمولا مفهوم سرمایه‌گذاری را اشتباه می‌فهمند و فکر می‌کنند سرمایه گذاری یعنی روشی پیدا کنند که یک شبه پولدار شوند. افرادی که چنین ایده‌ای دارند، سرمایه‌گذاری‌ای که در حوزه ارز دیجیتال می‌کنند، خود بیت کوین نیست.
وی افزود: یعنی معمولا کلاهبردارانی وجود دارند که از این فکر اشتباه افراد سواستفاده می‌کنند؛ مثلا به آن‌ها می‌گویند حالا که بیت کوین ۹ هزار دلار شده، بیا یک کوین دیگر که یک سنت است را بخر، آن کوین هم می‌خواهد ۹ هزار دلار شود؛ طرف هم فکر می‌کند گنجی را پیدا کرده؛ در حالی که اصلا اینطور نیست و معمولا کلاهبرداران برای این ارز‌های جدید می‌خواهند از بازاریابی شبکه‌ای مثل گلد کوئست هم استفاده کنند.
 

* تفاوت مشاوران راستگو و حیله‌گر

غضنفری درباره مشاوران سرمایه گذاری در حوزه رمزارز‌ها گفت: در حوزه رمز ارز‌ها افرادی که مردم را برای  سرمایه‌گذاری در این حوزه تشویق می‌کنند،دو دسته اند. یک سری افراد هستند که شرایط سرمایه گذاری نوع اول را که توضیح دادم، برای افراد تشریح می‌کنند و  به آن‌ها می‌گویند که ممکن است ضرر کنند و قیمت بیت کوین روندی که تا به حال داشته را طی نکند، پس پولی که نیاز ندارید را در بازه دو، سه ساله بیاورید نه به صورت دراز مدت.

وی افزود: یک سری هم هستند که این موضوعات را نمی‌گویند. حتی اگر پوستر‌های تبلیغیشان را ببینید، از بیت کوین به عنوان علاج فقر یاد می‌کنند. مثلا می‌گویند اگر فلان سال بیت کوین خریده بودید، الان بدبخت نبودید. این نوع ترویج بیت کوین برای سرمایه گذاری اشتباه است.


*پول‌های خُرد برای عامه مردم مهم است و نباید از دست بدهند

کارشناس ارز‌های دیجیتال پیرامون موضوع ترید بیت کوین نیز توضیح داد: در حوزه ترید بیت کوین، من در کلاس‌هایی که داشتم، گفته ام که ترید، کاری است که شما باید نوسان بگیرید و برای این کار شما باید هر روز پای نمودار‌ها بنشینید و آن‌ها را تحلیل کنید که ۹۹ درصد افراد این قابلیت را ندارند. برای سرمایه گذاری هم باید پولی که اصلا به آن فکر نمی‌کنید را وارد این حوزه کنید.

وی در پایان افزود: مثلا شما ۲۰۰ هزار تومان را در جیب کتتان می‌گذارید و بعدا فراموش می‌کنید که چنین پولی دارید. بعد از یک مدت که به سراغ آن کت می‌روید با آن ۲۰۰ هزار تومان مواجه می‌شوید. این مدل پول را می‌توان در این حوزه وارد کرد. البته این پول‌های خُرد برای عامه مردم مهم است و نباید طوری تبلیغ کرد که این پول‌های ریزشان را هم از دست بدهند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: