bazarnews

کد خبر: ۷۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
رئیس جمهور آمریکا که از حوادث مینیا پولیس خشمگین شده، دستور شلیک به معترضان را صادر کرد.
قتل یک شهروند سیاهپوست، به دست پلیس آمریکا، بار دیگر آتش اعتراضات ضد نژادپرستی را در این کشور، شعله ور کرده. هزاران نفر، با برپایی تظاهرات در شهر‌های مختلف، با محکوم کردن ماجرای اعتراضات اخیر در آمریکا، از اینجا، شهر مینیاپولیس، در ایالت مینه سوتا، آغاز شد.
وقتی که پلیس آمریکا، با خشونت تمام، اینگونه، نفس‌های جورج فلوید، سیاه‌پوست ۴۰ ساله را به شماره انداخت.
انتشار ویدئوی این خشونت تمام عیار علیه یک سیاهپوست، در همان ابتدا، یعنی ۳ روز پیش، جرقه‌ی اعتراضات اخیر شد. اعتراض‌ها از مینیاپولیس، شهری که حادثه در آن اتفاق افتاده، شروع شد و هر لحظه، بر شدت آن افزوده می‌شود.
آتش خشم اعتراضات مردمی، حالا نقاط مختلف این شهر را فراگرفته و برخی ساختمان‌ها نیز در آن سوختند.
با گسترش اعتراض‌ها در مینه سوتا، فرماندار این ایالت در دو شهر، از جمله مینیاپلیس، وضع فوق العاده اعلام کرد. با حضور گسترده پلیس آمریکا در خیابان‌های مینیاپلیس، این شهر، تبدیل به میدان جنگ شده است. پلیس با پرتاب گاز اشک آور و گلوله‌های لاستیکی تلاش کرد از گسترش تظاهرات جلوگیری کند، اما معترضان فریاد می‌زدند" اگر عدالت اجرا نشود، آرامش باز نخواهد گشت. فرماندار مینه‌سوتا همچنین، گارد ملی را، برای مهار اعتراض‌های مردمی فراخواند. گزارش‌ها حاکیست: ۵۰۰ نظامی به مینیاپولیس اعزام شده. به گزارش روسیا الیوم دست کم یک معترض در تظاهرات کشته شده است.
حالا این اعتراضات، بسرعت، به چند ایالت دیگر آمریکا هم کشیده شد. دیشب، شهر‌های نیویورک، شیکاگو، فینیکس، دنور، لوئیس ویل و کلمبوس در ایالت‌های، ایلینویز، آریزونا، کلرادو، کنتاکی و اوهایو کشیده شد. اعتراض‌ها با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.
در شیکاگو معترضان با حمل پارچه نوشته‌هایی با مضمون " زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد" به کشته شدن جرج فلوید اعترض کردند.
در نیویورک، مادر"اریک گارنر"، سیاه پوست آمریکایی که سال ۲۰۱۴، به دست پلیس کشته شد هم، به جمع تظاهرات کنندگان پیوست.
رئیس جمهور آمریکا که از حوادث مینیا پولیس خشمگین شده، دستور شلیک به معترضان را صادر کرد. ترامپ که این روز‌ها، آماج انتقاد‌ها به علت بی تدبیری در قبال بحران کروناست، تظاهرکنندگان را، اراذل و اوباش خواند و آن‌ها را به شلیک گلوله تهدید کرد.
 
 
شبکه خبر /
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: