bazarnews

کد خبر: ۷۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر کاربرد ابررایانه «سیمرغ» را مربوط به سرویس‌های حوزه اینترنت اشیا و هوش مصنوعی عنوان کرد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار، این پروژه وارد فاز اجرایی می‌شود.

احمد معتمدی با اشاره به امضای توافقنامه میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برای ساخت «ابررایانه سیمرغ» گفت: جزئیات این پروژه هنوز نهایی نشده و تا زمانی که این توافقنامه به قرارداد تبدیل نشود، ابعاد آن مشخص نیست.
وی با بیان اینکه جزئیات بیشتر این طرح در قالب قرارداد مشخص خواهد شد، گفت: ما فعلاً تفاهم کرده ایم که پروژه ای را در قالب سوپرکامپیوتر «سیمرغ» جلو ببریم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه این ابررایانه بیشتر در حوزه مربوط به خدمات و وظایف وزارت ارتباطات ساخته می شود، اضافه کرد: زمانی که بودجه این پروژه مشخص و ابلاغ شود، می توان گفت که توان محاسباتی این رایانه چقدر خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه در وهله نخست باید رقم بودجه این پروژه ابلاغ شود، گفت: به این ترتیب مشخص است که در سال جاری و یا سال های آینده چه میزان بودجه برای این پروژه در نظر گرفته خواهد شد و بر اساس آن، میزان و نوع تجهیزاتی که برای نصب و راه اندازی این سوپرکامپیوتر نیاز است، خریداری می شود.
معتمدی گفت: این پروژه مطابق با نیاز وزارت ارتباطات تعریف شده و مربوط به کاربردهای خدمات اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و اپلیکیشن ها و نرم افزارهای کاربردی خواهد بود.

 

 

فناوری و نوآوری /

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: