bazarnews

کد خبر: ۷۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
۴۴ سال قبل در چنین روز‌هایی آقای «مارتین کوپر» مهندس ارشد شرکت موتورولا، اولین تلفن همراه در جهان را ساخت و حدود ۲۱ سال بعد این فناوری وارد ایران شد و خیلی زود به عنوان یک کالای لوکسِ کاربردی، مورد توجه و استقبال قرار گرفت. شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد به فاصله کوتاهی، نسل گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های عجیب و غریب، دنیا را تسخیر کند.
حتما بیشترِ شما نسل های اول تلفن های همراه قدیمی را که در کشورمان استفاده می شد به یاد دارید. گوشی های سنگین که فقط قابلیت تماس و ارسال پیامک داشت اما از به دست گرفتنِ همان ها هم حسِ بسیار خوبی داشتیم و این روزها با مرور اسم ها و عکس هایشان، یک جور حسِ نوستالژیک را تجربه می کنیم و حتی ممکن است برای خرید و به دست آوردنشان، به موبایل فروشی ها سر بزنیم.

آن روزها رایج ترین تلفن های همراه کشورمان، برند «آلکاتل» بود و مجهز به آنتنی شبیه گوش پاک کن که بیشتر به درد نبردهای گلادیاتوری می خورد؛ گوشی های ساژم هم با نام «صا ایران» عرضه می شد. اما از اوایل دهه ۸۰، تلفن های همراه جمع و جور و بدون آنتن به بازار آمد که سرآمد همه شان «نوکیا ۱۱۰۰» بود که در برابر زلزله، سقوط از ارتفاع ۴۰۰ متری، رد شدن تریلی و افتادن در انواع چاه مقاوم بود؛ هر چند این گوشی، گوش پاک کن نداشت اما چراغ قوه ای داشت خاطره انگیز! در ادامه، نگاهی داریم به قدیمی ترین تلفن‌های همراهی که هر کدامشان، دنیایی از خنده و خاطره به همراه دارند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: