bazarnews

کد خبر: ۷۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
جو بایدن، نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، پس از سفر به هیوستون تگزاس برای دلجویی و دیدار با خانواده یک جوان سیاه‌پوست کشته شده به دست یک افسر پلیس گفت: جورج فلوید جهان را تغییر خواهد داد.

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ( ۸ ژوئن) به هیوستون تگزاس سفر کرد تا شخصا برای عرض تسلیت با خانواده جورج فلوید ملاقات کند. معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا هم‌چنین برای امروز (سه‌شنبه) که تشییع جنازه فلوید است، یک پیام ویدئویی ضبط شده منتشر می‌کند.

بایدن بعد از دیدار با خانواده فلوید به سی‌بی‌اس گفت: آن‌ها خانواده فوق‌العاده‌ای هستند. دختر کوچک او آنجا بود و می‌گفت "بابا قرار است جهان را تغییر دهد" و من هم فکر می‌کنم پدر او قرار است دنیا را تغییر دهد. معتقدم آنچه اینجا اتفاق افتاد، یکی از بزرگترین نقاط خمیدگی در تاریخ آمریکاست؛ برای آزادی‌های مدنی، حقوق مدنی و برخورد با شرافت با انسان‌ها.  

جورج فلوید، شهروند ۴۶ ساله سیاه‌پوستی بود که در حین بازداشت به دست پلیس مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا آمریکا کشته شد.

 

 

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، بایدن به این دلیل که نمی‌خواهد حضور تیم محافظتی او اخلالی در مراسم فلوید به‌ وجود آورد، در این مراسم شرکت نخواهد کرد. سفر بایدن ۷۷ ساله به هیوستون، طولانی‌ترین سفری است که او پس از شروع پاندمی کرونا داشته است. این سناتور پیشین حزب دموکرات آمریکا در سه ماه گذشته محل اقامتش در دلاور را ترک نکرده بود.

 

 

بایدن در جریان دیدار با دختر شش ساله جورج فلوید و همسر او به خبرنگاران اجازه حضور نداد. این سیاستمدار آمریکایی بار دیگر ایده مطرح شده مبنی بر "قطع یا کاهش بودجه پلیس" را رد کرد و گفت که حمایت فدرال را به رفتار این سازمان‌ها مشروط می‌کند.

جو بایدن گفت: نه من از قطع بودجه پلیس حمایت نمی‌کنم. من حامی مشروط کردن حمایت فدرال به پلیس هستم، آن هم بر پایه تحقق استانداردهای اولیه شایستگی و اینکه آن‌ها از جامعه و هر آنکه در این جوامع حضور دارد، حمایت کنند.

 

 

ایسنا /

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: