bazarnews

کد خبر: ۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
سازمان هواپیمایی کشوری آمار پروازهای انجام شده از سوی ایرلاین‌های داخلی در فرودگاه مهرآباد در اردیبهشت‌ امسال را ارائه کرده است که براساس آن ۴۳.۵ درصد از پروازها تاخیر داشتند.
بازارنیوز- براین اساس از ۵۹۳۶ پرواز انجام شده توسط ۱۴ ایرلاین داخلی در دومین ماه از بهار سال جاری ۲۵۸۶ پرواز تاخیر داشتند.

همچنین براساس این گزارش، از ۱۴ ایرلاین فعال در این فرودگاه، پنج ایرلاین بیشترین تاخیر را به نام خود ثبت کردند. شرکت‌های هواپیمایی اترک، ایران‌ایر، زاگرس، نفت و آسمان فهرست پنج‌گانه این ایرلاین‌ها را تشکیل می‌دهند.

براساس این گزارش شرکت هواپیمایی اترک با ثبت ۷۸ درصد تاخیر از کل پروازهای انجام شده در اردیبهشت‌ ماه رکوردار بوده است و پس از آن شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، زاگرس و نفت با ثبت ۵۷ درصد تاخیر به طور مساوی در رتبه دوم بیشترین تاخیر قرار گرفتند.

اما از نظر تعداد پروازهای انجام شده هواپیمایی آسمان جایگاه اول را به دست آورده است. براین اساس این شرکت هواپیمایی در مدت یاد شده با انجام ۸۹۶ پرواز بیشترین سهم را از پروازهای فرودگاه مهرآباد داشته که از این تعداد ۴۲۵ پرواز به موقع و ۴۷۱ پرواز معادل ۵۳ درصد با تاخیر انجام شده است.

هواپیمایی ماهان نیز در این ماه با ثبت ۸۰۴ پرواز در رتبه دوم قرار گرفته است. این شرکت همچنین آمار قابل قبولی را در ثبت زمان پرواز به دست آورده و ۷۱ درصد از پروازهایش را به موقع انجام داده است.

رتبه سوم به ایران‌ایر اختصاص یافته که در این مدت ۶۹۷ پرواز داشته است. پس از آن نیز هواپیمایی زاگرس با ثبت ۵۷۵ پرواز یکی از پرکارترین ایرلاین‌ها در این زمان بوده است.

همچنین شرکت‌های آتا، کاسپین و قشم نیز به ترتیب با ثبت ۵۳۲، ۵۲۶ و ۵۱۳ پرواز جزو فعال‌ترین ایرلاین‌ها بودند که میانگین تاخیر پروازی‌شان زیر ۴۰ درصد به ثبت رسیده است.

هواپیمایی پویاایر با انجام ۱۰ پرواز که تنها ۲۰ درصد از آنها تاخیر داشته، به عنوان کوچک‌ترین ایرلاین و البته بهترین ایرلاین در حوزه تاخیرهای پروازی مطرح شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: