bazarnews

کد خبر: ۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
نقص فنی یکی از قطعات اجاق‌های گاز وارداتی باعث شد تا دو شرکت آلمانی فراخوان سراسری تعمیر کالاهای خود را منتشر کنند.
بازار نیوز - بر اساس فراخوان منتشر شده اجاق گازهای کابین داری که از دو برند "زیمنس" و "بوش" در فاصله زمانی ابتدای سال ۲۰۰۹ تا اکتبر  ۲۰۱۱ تولید شده اند به دلیل خرابی یکی از اتصالات در معرض خطر نشت گاز و انفجار هستند.

شرکت های نمایندگی این دو برند در ایران نیز اقدام به ارائه خدمات تعویض و تعمیر اجاق های گارز فروخته شده در بازار ایران می‌کنند، که در همین رابطه علیخانی - قائم مقام شرکت واردکننده محصولات بوش- گفت: این فراخوان یک فراخوان جهانی بوده و بر اساس بررسی هایی که در واحد تحقیق و توسعه شرکت اصلی انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که باید چهار مدل کالا که در بازه مشخص زمانی تولید شدند رفع ایراد شوند.

وی درباره وضعیت این محصولات در ایران افزود: این محصولات بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ وارد بازار داخلی شده است که تعداد آنها محدود است و بر اساس فراخوانی که صورت گرفته با تمام مشتریان خدمات تعمیر قطع مورد نظر انجام خواهد شد.

علیخانی همچنین با بیان این که هیچ مورد انفجاری از ایران تا کنون گزارش نشده است، اظهار کرد: این نقص ها ممکن است در هر خط تولیدی وجود داشته باشد. همانگونه که شرکت های بزرگ دیگری مانند سامسونگ و تویوتا نیز موارد مشابهی داشته اند که با فراخوان های عمومی اقدام به اصلاح مشکل کردند. ولی به هر حال از آنجا که این مشکل در دستگاهی مانند اجاق گاز بوده که نشت آن می‌تواند موجب انفجار و تلفات شود، کمی پر رنگ تر به آن پرداخته شد که با این حال هیچ موردی از انفجار در داخل کشور نرسیده است.
ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: