bazarnews

کد خبر: ۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل 90 در گفتگو با بازار نیوز؛
عضو کمیسیون اصل 90 گفت: آنچه مهم است ایجاد احساس امنیت در بخش سرمایه گذاری است و راه برون رفت بیکاری در کشور هم احساس امنیت روانی برای سرمایه گذار خارجی است.
حمله به سفارت‌خانه‌ها، فضای اشتغال را مشوش می‌کند/ گردشگری چرخه صنعت را فعال می‌کندبه گزارش بازار نیوز یکی از مهم ترین وعده ها و رویکردهای این دولت در بحث داخلی اشتغال‌زایی و مبارزه با بیکاری عنوان شده است که در آخرین سفر استانی رئیس جمهور به استان اراک وی همچنین مقابله با بیکاری را یکی از چالش برانگیزترین و جدی ترین موضوعات پیش روی دولت تدبیر و امید دانسته بود. در همین راستا بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل 90 در این خصوص در گفتگو با بازار نیوز گفت: با تدابیر دولت مباحث تحریم و برجام به نتیجه رسید و رکود و تورم هم کنترل شد و در ادامه این وضعیت برای رفع معضل بیکاری در کشور باید به فکر جذب سرمایه و تولید کار باشیم.

وی اضافه کرد: آنچه مهم است ایجاد احساس امنیت در بخش سرمایه گذاری است و راه برون رفت بیکاری در کشور احساس امنیت روانی است. تا با ایجاد صنعت و تولید بتوانیم گام های محکمی در این زمینه برداریم و مشکل بیکاری را رفع کنیم.

 پارسایی همچنین تاکید کرد: در راستای حل مشکل بیکاری در کشور شهروندان داخلی و خارجی می توانند در فضای بکر کشور سرمایه گذاری کنند و این موضوع تنها به دولت، مجلس و قوه قضاییه مربوط نمی شود بلکه یک همت و حمایت همه جانبه را می پذیرد.

عضو کمیسیون اصل 90 در خصوص راهکارهای لازم دولت برای رفت این مهم گفت: بهترین راه در این دوران پسا برجام، ایجاد احساس امنیت در بخش گردشگری و تهیه زیر ساخت های آن است. چرا که برخلاف بسیاری از اظهار نظرها مبنی بر اینکه که کشورما به دلیل مسائل فرهنگی نمی تواند در این رمینه مانور دهد. به اعتقاد من از نظر فرهنگی هیچ تداخلی با موضوع جذب توریسم نداریم و گردشگران به دلیل سابقه تاریخی و تمدن کشور ما به قوانین داخلی هم ما احترام می گذارند و کاملا به این موضوع مقید هستند.

راه توسعه از این طریق میگذرد و با این توصیف در سال 2016 کشورما با استقبال بی نظیری مواجه شد و حتی در اوج بود و به اعتقاد من تقویت ایرلاین ها، سیستم حمل و نقل ریلی و جاده ای می تواند این فرصت ها را ایجاد کند.

وی اضافه کرد: در وهله اول ایجاد امنیت مهم ترین اصل است و اگر یک گروهی هم بخواهد کارشکنی کنند باید جلوی آنها ایستاد. احساس نا امنی به سرمایه گذاران مثل حمله به سفارت خانه ها که آخرین آن سفارت خانه عربستان بود یک احساس ناامنی برای گردشگران و سرمایه گذاران ایجاد کرد، شاید این قضیه به ظاهر کوچک باشد ولی صدمات جبران ناپذیری به همراه داشت.

سرمایه گذار به دنبال ایجاد سرمایه در جای امن هستند و تا زمانی که سفارت یک کشور امنیت لازم را ندارد سرمایه گذار هم در تصمیم خود تجددی نظر می کند. این یک همت همگانی می خواهد. 

پارسایی اظهار داشت: راهکار اصلی ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری را فعال شدن مراکز فنی و حرفه ای در دانشگاهها دانست و گفت: در واقع اشتغال برای دانشجویان و دخیل کردن مراکز فنی حرفه ای در دانشگاهها می تواند فاصله بین علم و صنعت را از بین ببرد. با وجود زیر ساخت های زیاد تولید و صنعت، اگر دانشگاههای ما از شروع تحصیلات علاوه بر بحث تئوری، مبحث علمی را هم در نظر بگیرند چرخه صنعت و اشتغال هم فعال تر می شود.

همچنین در پایان این گفتگو پارسایی عضو کمیسیون اصل 90 در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص تصویب نشدن مصوبه مجمع شورای مصلحت نظام مبنی بر مخالفت با افشای اموال مسئولین به همراه همسر و فرزندانشان گفت: در جریان این موضوع نیستم و اظهار نظری هم نمی کنم اما هیچ کس مخالف شفاف سازی در اموال و دارایی های مسئولین نظام نیست. 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: