bazarnews

کد خبر: ۷۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳
گفته ها حاکی از این است که  تعدادی از اسامی که به گفتهٔ برخی نمایندگان از نزدیکان وزیر ورزش بوده و غیرقانونی در وزارت ورزش استخدام شدند، سال‌ها پیش در جریان جنگ ایران و عراق کشته شده‌اند.
در یک ساعت اولیه جلسه علنی امروز، آن قدر این جملات تکرار شد که اگر شنونده مستقیم رادیو فرهنگ - پخش مستقیم مذاکرات مجلس- نبودید، متوجه نمی​شدید علت چیست.
در ابتدای جلسه علنی که سر و صدای زیادی در صحن علنی شنیده می​شد و برخی بر امضای خود پافشاری کرده و برخی با تجمع در جایگاه هیات رئیسه خوستار بازپس​گیری امضای خود بودند. رئیس​مجلس هم گفت: برخی دوستان به دلیل اینکه در شرایط اقتصادی موجود، این استیضاح در اولویت نیست، خواستار باز پس گیری امضاهایشان هستند.
 
استیضاح کنندگان که این سخن رئیس مجلس را به منزله نقض بی​طرفی او می دانستند با این رویکرد لاریجانی مواجه شدند که گفت: اگر امضاها نصاب دارد، این استیضاح در دستور خواهد بود. بازپس​گیری امضاها هم باید کتبا اعلام شود.
 
استیضاح آغاز شد و حسن کامران نخستین نماینده از سوی استیضاح کنندگان بود که پشت تریبون قرار گرفت. او در خلال سخنانش به فریاد غلامرضا مصباحی مقدم واکنش نشان داد و گفت: شما نمی​توانید مانع از این استیضاح شوید. رئیس مجلس هم خطاب به مصباحی​مقدم گفت: می​دانم که استدلالتان این است که در شرایط اقتصادی کنونی، این استیضاح اولویت ندارد. من هم دغدغه شما را قبول دارم. اما آقای کامران هم به عنوان یک نماینده حق دارد که وزیر ورزش را استیضاح کند.
 
با این حال نطق کامران به پایان نرسیده، لاریجانی بار دیگر وارد مذاکرات شد و با اشاره به کاهش تعداد امضاها، از منتفی شدن آن سخن گفت. کامران هم که می​گفت بر اساس آیین نامه نمی​توان پس از ورود به بحث استیضاح، آن را منتفی کرد با عصبانیت گفت: از اینکه در چنین مجلسی هستم، متاسفم! او سپس از افزایش دو امضای محجوب و قاضی​پور خبر داد که استیضاح را در رسمیت خود حفظ می​کند. رئیس مجلس هم پذیرفت که استیضاح ادامه یابد و تاکید کرد که دیگر نباید برای پس گرفتن امضا یا افزایش آن نمایندگان به هیات رئیسه مراجعه کنند.
 
کامران سخنانش را ادامه داد و پس از او حاجی به عنوان دومین نماینده استیضاح کنندگان، پشت تریبون قرار گرفت. اما سخنان وی هم تمام نشده بود که بار دیگر لاریجانی از کاهش تعداد امضاها سخن گفت و اینکه استیضاح کنندگان به دلیل شرایط اقتصادی موجود، این استیضاح را در اولویت کاری خود نمی​دانند.
 
البته گفته ها حاکی از این است که  تعدادی از اسامی که به گفتهٔ برخی نمایندگان از نزدیکان وزیر ورزش بوده و غیرقانونی در وزارت ورزش استخدام شدند، سال‌ها پیش در جریان جنگ ایران و عراق کشته شده‌اند.
بااین حال رئیس مجلس به یکی از دیگر استیضاح کنندگان فرصت داد تا مطابق آیین نامه در 5 دقیقه نظراتش را مطرح کند.
 
اما این رویکرد رئیس مجلس در اداره جلسه امروز با انتقادات و تذکراتی روبرو شد. از جمله احمد توکلی که خطاب به لاریجانی گفت: شما خودتان گفتید که دیگر کسی برای افزایش یا کاهش امضاها به هیات رئیسه مراجعه نکند. پس چرا حرفتان را پس گرفتید؟ رئیس مجلس هم گفت که نظرش ارشادی بوده و نمی​توانسته مانع از انجام وظایف نمایندگان شود.
 
نهایتا استیضاح وزیر ورزش با کاهش امضاهای نمایندگان به دلیل شرایط اقتصادی موجود که این استیضاح را در اولویت قرار نمی​دهد، از دستور کار مجلس خارج شد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: