bazarnews

کد خبر: ۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
رئیس سازمان بورس و اوراق بهاردار شفافیت، استانداردسازی گزارشگری نسبت به نهادهای بین المللی وامنیت اقتصادی بیشتر را از جمله فواید حضور سرمایه گذاران خارجی در بورس دانست.
بازار نیوز - رئیس سازمان بورس و اوراق بهاردار از فراهم شدن مقدمات انجام برخی سرمایه گذاری ها بدون انتقال ارز در بورس خبر داد.

 شاپور محمدی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بانک، بورس، بیمه گفت: نقش بازار بدهی به عنوان اهرمی برای رشد بسیار بالا است و تسویه بدهی‌ها در قالب آن می تواند صورت گیرد. این در شرایطی است که اکنون بازار بدهی ما از حجم ۳۵ هزار میلیارد تومانی برخوردار است؛ اگر چه نسبت به بازار بدهی دنیا رقم بالایی نیست.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهاردار اظهارکرد: اگرچه نسبت به بازار سهام هنوز حجم بازار بدهی بالا نیست ولی مقدمه و شروع خوبی به شمار می رود که امید می رود با بیشتر شدن نقش بخش خصوصی بتوان این بازار را توسعه داد.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی ماهانه شرکت های تولیدی از جمله تحولات اخیر بازار سرمایه است که بر این اساس تولید کنندگان مکلف شدند هر ماه تولید و فروش خود را افشا نمایند و سازمان بورس نیز در صدد عملیاتی کردن این مصوبه است.

محمدی با اشاره به قیمت نفت و پیش بینی برای افزایش صادرات آن تاکید کرد: این موضوع برای بازار سرمایه بسیار حائز اهمیت بوده و اگر بسترهای مناسبی داشته باشیم می تواند بازدهی در بازار سرمایه را ترغیب و تشویق کند.

وی از ابلاغ مصوبه ای از سوی  سازمان بورس برای سرمایه گذاران بزرگ خبر داد که بر مبنای آن چنانچه میزان سرمایه گذاری از حد مشخصی بالاتر باشد بتوان به صورت مستقیم در شرکت سپرده گذاری مرکزی وارد شد ضمن اینکه در تفاهم نامه ای که با بانکها در جریان است قرار است برخی از سرمایه ها بدون انتقال ارز صورت گرفته و حسابی که افتتاح می شود حساب واسط باشد هر چند بحث حساب متولی را دنبال می کنیم.
مهر

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: