bazarnews

کد خبر: ۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
ویژه های روز منتشر شد
سخنان «اقتصادی» و «برجامی» روحانی در روز رای اعتماد به ۳ وزیر غیر اقتصادی، چکیده ای از سخنان جنجالی موافقان و مخالفان وزیران پیشنهادی،مجلس به سه وزیر دولت اعتماد کرد، قالیباف در شورای شهر تهران: در واگذاری‌ها به هیچ عنوان تخلفی نشده است، جزئیات جدید «فساد بزرگ» در بانک ملت، معافیت مردم گیلان از پرداخت مالیات، مردم آیفون ۷ نخرند،کاهش قیمت سکه و گرانی دلار در بازار امروز تهران، تالار شیشه ای ترک خورد،تخصیص عابر بانک برای زائران اربعین، اقتصاد شیشه‌ای راهکار اصلی برای مبارزه با قاچاق، مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز سه شنبه ( 11 آبان ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز سه شنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز سه شنبه ( 11 آبان‌ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.

حسن روحانی صبح امروز در جلسه رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت، اظهار کرد: دولت یازدهم در آغاز فعالیتش با مشکلات بزرگی روبرو بود که شاید بتوان نام آنها را بحران نامید.
رئیس‌جمهور گفت:‌
  • دولت یازدهم در آغاز کارش و شروع فعالیتش با مشکلات بزرگی روبه‌رو بود که شاید بتوان نام آنها را بحران‌ها نامید.
  • هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی نبوده که در آغاز کار کشور با رشدی منفی روبه‌رو باشد، اما دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با هشت فصل رشد منفی روبه‌رو بود.
  • هیچ دولتی نبوده که شروع کارش با عدم اشتغال خالص چند سال مداوم روبه‌رو باشد.
  • در مسئله اشتغال گرچه عقب هستیم.
  • بالاترین دستاورد برجام گسترش انتخاب آزاد برای ملت ایران است.
  • امروز در اینکه چقدر نفت به کدام کشور و با چه نوع ارزی بفروشیم انتخاب آزاد داریم،بحمدلله صادرات نفت خام در ماه اخیر از 2 میلیون بشکه هم فراتر رفته است.
  • هر روزه شاهد گشایش نوینی در روابط با بانک های جهان و فناوری هسته‌ای هستیم.
  • کشورهای بد عهد در برجام را قدم به قدم مجبور می‌کنیم به تعهدات خود عمل کنند.
  • اگر نمی توانستیم روزی یک گرم کیک زرد وارد کنیم امروز صد تن صد تن وارد می کنیم و اگر روزی می گفتند محصول نطنز غیرقانونی بوده و باید منهدم شود و حتی پیچ و مهره آن مکان هم باز شود، امروز محصول نطنز را آزادانه و با افتخار صادر می کنیم و اگر روزی می گفتند آب سنگین بر خلاف مقررات بین المللی است، امروز این محصول را با دریافت پول نقد به آمریکا و روسیه می فروشیم.
  • بالا پایین کردن فساد برای برخی لذت بخش است، با فساد باید مبارزه کرد نه اینکه آن را بزرگ کنیم.
امروز پس از سخنرانی رییس جمهور در مجلس در خصوص رای اعتماد به وزرای پیشنهادی موافقین و مخالفین سخنانی را ایراد نمودند که برای تامل به بعضی از این سخنان اشاره می کنیم:

عباسی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: آقای رئیس جمهور چرا همیشه مشکلات را گردن دولت قبل می اندازید؟ ما نمی گوییم اختلاس می گوییم این پول 8 هزار میلیارد فرهنگیان کجا رفته است؟ چرا از حقوق های نجومی نگفتید و توضیحاتی ندادید؟ ما نگرانیم روش مونتسوری ( مونتسوری فردی لائیک است و جزو فراماسونری نئوصوفی است) در آموزش و پروش پیاده شود، آموزش اسلامی ما کجا می رود؟ مشکل ما امروز مدارس غیرانتفاعی نیست که برنامه شما بر آن متمرکز است.
نقوی حسینی، نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و نماینده عصبانی پایداریچی هیچ کس را از تهمت زنی بی نصیب نگذاشت: آیت الله منتظرى فقیه بود که فاسد شد. رئیس جمهور دوران جنگ، راس فتنه بود! سپس اصلاحیه وی: نخست وزیر جنگ عامل آمریکایی ها در فتنه ۸۸ بود! دانش آشتیانی بازیگر راس فتنه است! از بین ۳ هزار مدیر مدرسه در تهران، دانش آشتیانی بازداشت فتنه می شود! امیدوارم نقدهای من باعث نشه بنده به جهنم فرستاده بشم.
شیخ نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: تا کی می‌خواهیم هر کسی را که تزویر و تظاهر داشت را انقلابی‌تر بدانیم؟ چرا می‌خواهید فضا را دو قطبی کنید؟
جعفرزاده موافق وزیر آموزش و پرورش: کسی که خودش عامل فتنه بود هشت سال هر بلایی خواست سر این مملکت آورد اکنون در خیابان آزادانه می چرخد.
جلسه رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت با حاشیه هایی همراه بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت که در نشست امروز پارلمان حضور داشت در بخشی از جلسه به خواب عمیقی فرو رفت.
بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه 11 آبان)

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس پس از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، به هر سه وزیر دولت اعتماد کرد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، گفت: موضوع مبارزه با قاچاق‌های سازماندهی شده در حیطه وظایف اتاق نیست و ما به آن نقد داریم. قاچاق نیازمند برخورد جدی است، باید شفافیت اقتصادی ایجاد شود، فعالیت ها روشن و گردش مالی ها رصد شود تا مشخص شود پول ها از کجا و از چه طریقی وارد سیستم می شود. حاکمیت مطالبه گر این مهم است تا شرایط اقتصادی را شفاف و تسهیل کند تا به قول معروف یک اقتصاد شیشه ای شکل بگیرد. ادامه گفتگوی تفصیلی خبرنگار بازار نیوز با محمد لاهوتی را در لینک خبری دریافت کنید.

دولت در سال جاری ۸۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق کارکنان و هزینه های پرسنلی کارمندان لشگری و کشوری خواهد کرد. بررسی های صورت گرفته در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نشان می دهد ۴۴,۲ درصد از مجموع بودجه جاری یا سرفصل هزینه ها در سال ۱۳۹۵ صرف پرداخت حقوق و دستمزد و هزینه های پرسنلی خواهد شد برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک خبری مراجعه کنید.

امروز زنگنه با کوتاه آمدن از موضع قبلی خود بخشنامه گرانی قیمت گازها و نفت را که در آبان ماه صادر کرده بود لغو کرد زیراتعیین نرخ تسعیر ارز از اختیارات وزارت نفت نیست.

تاکید صندوق بین‌المللی پول بر استفاده از ارتباطات به‌ عنوان ابزار سیاست‌گذاری باعث شد معاون این نهاد جهانی برای دومین بار در ۵ ماه با یک رسانه ایرانی به گفت‌وگو بنشیند. نفر دوم صندوق بین المللی پول یعنی دیوید لیپتون معاون کریستین لاگارد درخصوص تزریق نقدینگی به بانک های ایرانی می گوید:«استفاده موثر از سیاست پولی»، «سیاست مالی بهینه» و «اصلاح ساختار» سه ضلع مثلثی است که بدون آن ها امید به رشد با تزریق پول تنها یک سراب است. ادامه این گفتگوی تفصیلی را در لینک خبری بخوانید.

امروز ۱۱ آبان ۱۳۹۵ قیمت هر دلار با افزایش ۳ تومانی به ۳۶۲۹ تومان، یورو با افزایش ۱۵ تومانی به ۳۹۹۶ تومان، درهم با افزایش ۳ تومانی به ۹۹۳ تومان، لیر با افزایش ۳ تومانی به ۱۱۹۱ تومان و پوند با افزایش ۱۸ تومانی به ۴۴۵۸ تومان رسید.
بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه 11 آبان)
بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه 11 آبان)

 ورود گوشی‌های آیفون ۷ در روزهای آتی باعث کاهش عطش بازار و شکستن قیمت‌ها می شود،گوشی‌های آیفون ۷ که هم اکنون در بازار وجود دارد، همه قاچاق است، اما گوشی‌هایی که توسط ۶-۷ شرکت وارد شده است و طی امروز و فردا به صورت رسمی از گمرکات کشور ترخیص خواهد شد دارای گارانتی واقعی و ثبت کد IMEI در شبکه گمرک و سازمان صنعت و معدن است.

در معاملات امروز ۱۱ آبان ۱۳۹۵ در بازار آزاد تهران سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با یک هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ دیروز به یک میلیون و ۱۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هم با کاهش دو هزارتومانی به یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان رسیده است.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه 11 آبان)
بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه 11 آبان)
بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه 11 آبان)

امروز شاخص بورس در چهارمین روز کاری خود در هفته جاری، از همان ابتدا با افزایش عرضه مواجه شد و تا پایان شاهد برتری عرضه بر تقاضا بودیم به طوری که باعث افت شاخص بورس بودیم.در نهایت شاخص با کاهش ۶۰۴ واحدی،ارتفاع ۷۹۶۵۹,۲۰واحدی رو به ثبت رساند. امروز شاهد کاهش ارزش معاملات بورس نسبت به روز کاری قبل بودیم.

بعد از بازتر شدن ماجرای مبهم اختلاس در بانک ملت سرانجام این بانک با انتشار بیانیه‌ای توضیحی هرچند مختصر در این باره ارائه کرده است. ظاهرا پشت ماجرای اختلاس ۳۰۰ میلیاردی که دادستان کل کشور از آن سخن گفته، یکی از کارگزاران بانک ملت که در خارج از کشور بوده قرار دارد.

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، گفت: متاسفانه نامه مرتبط با املاک تعاونی شهرداری تهران موجب ایجاد نگرانی برای دلسوزان انقلاب و از طرفی باعث سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب در خارج از کشور شد.
من جزء مدیرانی نیستم که بخواهم از گذشته گله‌ای کنم اما یک مجموعه منظم که تحلیل از فعالیت‌ها داشته باشد را ندیدم و آن انضباط مالی که توقع می‌رفت نیز به آن شکل نبود؛ حتی در ثبت و ضبط املاک چه مستغلات و چه زمین نظم و انضباط درستی نبود.
همچنین شهردار تهران در نامه‌ای به حراست کل شهرداری تهران خواستار برخورد لازم‌، عادلانه و اداری با متخلفان پرونده تسهیلات واگذار شده به تعاونی شهرداری تهران شد.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه 11 آبان)

گزیده ای از سیصد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در زیر اشاره شده است:
مجتبی شاکری: انتشار اسناد واگذاری املاک در شهرداری با استفاده از عنوان املاک نجومی یک پروژه سیاسی است که در برابر فیش‌های حقوقی نجومی مطرح شدو دادستان کل کشور ابعاد مهندسی سیاسی پرونده واگذاری املاک را نیز پیگیری کند. احمد دنیا مالی: پنج سال معاون قالیباف بودم و یک دستور شبهه ناک به من نداد.
بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (سه شنبه 11 آبان)

رئیس کانون بانک های خصوصی، گفت: با اقدامات انجام شده و مذاکره با بانک های عراقی زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) در مراسم اربعین می توانند از کارت های شتابی موجود برای هر نوع خرید و خدماتی در عراق استفاده کنند اما این توافق کوتاه مدت است و برای بلندمدت به تک نرخی شدن ارز نیاز است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به تولید خودکفای خودروی داخلی، معتقد است واردات این محصول حرام نیست ولی کراهت دارد.

کاهش تا ۱۵ درصدی سود بانکی در حدود سه سال گذشته در شرایطی از دستاوردهای دولت به شمار می‌رود و ادامه‌دار نیز خواهد بود که رسیدن سود به هسته سخت و اثر آن برعملکرد بانک‌ها بعد دیگر ماجرای ریزش سود بانکی است. ظاهرا آنچه که اتفاق می‌افتد با نظری که مدیران بانکی درباره تغییر نرخ سود دارند، انطباق چندانی ندارد.

یکی از نماینده های مجلس از استان گیلان، در اظهاراتی عجیب از مردم این استان خواسته است با سازمان مالیاتی این استان همکاری نکنند. دلیل او که از قضا عضو کمیسیون اقتصادی نیز هست، انتصاب مدیری غیربومی برای اداره مالیات استان گیلان عنوان شده است. این نماینده مجلس گفته است " اگر پاسخ درخوری به وزارت اقتصاد به علت انتصاب یک مدیر از مرز افغانستان و پاکستان داده نشود، ممکن است دفعه بعد از خود افغانستان و پاکستان برای این استان مظلوم مدیر وارد کنند. از همین جا اعلام می کنم به آنها خواهم فهماند گیلان جای این برنامه ها نیست"!

تحلیلگران بازار مسکن پیش بینی می کنند که با افزایش دلالی و سفته بازی و افزایش نرخ رشد اقتصادی بازار مسکن رونق بگیرد.

سفته بازی بازار مسکن را رونق می بخشد؟

جاده‌های کشور سالانه بین ١٧ تا ٢٠‌ هزار کشته می‌دهند؛ با توجه به خسارت یک‌میلیارد و ٢٠٠‌ میلیون تومانی مرگ هر نفر به کشور، یک حساب سر انگشتی ساده به ما نشان می‌دهد که سالانه تقریبا ٢١‌هزار و ٦٠٠‌میلیارد تومان هزینه‌ای است که فقط تلفات جاده‌ای روی دست‌مان می‌گذارد.

برگه های سهام عدالت روزهای خوشی را انتظار می کشند؛ دولت اکنون خبر از پرداخت سود به مشمولان در سال ۹۶ می دهد؛ تصمیمی که بعد از مدتها روی خوش این اوراق ارزشمند را به صاحبانشان وعده می‌دهد.


قیمت برخی آپارتمان های کمتر از 150 میلیون تومان در تهران + جدول

به گفته فعالان بازار ارز ، بالا رفتن ارزش دلار در استانبول ترکیه مهم‌ترین عاملی بود که سیگنال افزایشی به معامله‌گران بازار داخلی داد و آنها را در موقعیت خرید قرار داد.

زمانی که جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا اتفاق بیفتد، احتمالاً پوند شاهد کاهش ارزشی ۵ درصدی نسبت به دلار خواهد بود. بااین‌حال انتظار نمی‌رود پوند در برابر یورو ارزش خود را از دست بدهد.

عربستان روز دوشنبه وزیر امور دارایی کهنه‌کار خود را تغییر داد؛ اقدامی که عنوان می‌شود برای بازسازی کابینه در راستای رویارویی با کاهش درآمدهای نفتی است.

توقف طولانی مدت در فرودگاه برای پرواز بعدی، اغلب اوقات تجربه ناخوشایندی است، اما بعضی از فرودگاه ها سرگرمی های مختلفی را تدارک دیده اند که توقف مسافران در آنها را تا حد ممکن به اوقات لذت بخشی تبدیل می کند.

فرودگاه

امکانات

فرودگاه زوریخ

در فرودگاه زوریخ در سوییس می توان دوچرخه یا اسکیت کرایه کرد تا در زمان توقف طولانی مدت، به گشت و گذار در منطقه اطراف فرودگاه پرداخت.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

فرودگاه هنگ کنگ یک زمین گلف، یک پارک آموزشی و همچنین محل بازی برای انجام جدیدترین بازی های پلی استیشن دارد.

فرودگاه هیثروی لندن

فرودگاه هیثروی لندن در بوتیک ترمینال ۵ یا فروشگاه هارودز به وسعت ۱۱ هزار فوت مربع برای مسافران امکان خریدهای شخصی را فراهم می کند و یک گالری دارد که در آن آثار هنرمندان انگلیسی معاصر نمایش داده می شود.

فرودگاه بین المللی ونکوور

این فرودگاه آثار هنرمندان بومی مانند بیل راید را نمایش می دهد و در آکواریوم ونکوور آن، بیش از ۵ هزار گونه دریایی را می توان مشاهده کرد.

فرودگاه اینچئون سئول

این فرودگاه دو سالن تئاتر، یک زمین اسکیت روی یخ و هفت باغ دارد. همچنین برنامه‌های تفریحی به همراه موسیقی زنده در مرکز فرهنگی این فرودگاه اجرا می شود.

فرودگاه بین المللی آتن

این فرودگاه موزه کوچکی دارد که در آن آثار باستانی مربوط به دوران بیزانتین به نمایش گذاشته است.

فرودگاه بین المللی آستین-برگستروم

این فرودگاه هر هفته میزبان کنسرتهای موسیقی زنده است که در آنها سبکهای مختلف موسیقی اجرا می شود.

فرودگاه مونیخ

در این فرودگاه مسافران می توانند مهارتهای موج سواری خود را بیازمایند.

فرودگاه هاندای توکیو

مسافران می توانند در مرکز ستاره شناسی استری کافه به تماشای میلیونها ستاره بنشینند یا به تست انواع مختلف غذاهای سنتی ژاپن بپردازند.

فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو

در این فرودگاه مجموعه ای نفیس از موزه هواپیمایی و کتابخانه وجود دارد و ترمینال ۲ فرودگاه، میزبان نخستین سالن یوگای فرودگاه جهان است.

فرودگاه بین المللی دوبی

این فرودگاه میزبان بزرگترین فروشگاه بدون تعرفه جهان به مساحت بالغ بر ۵۳۸۸ متر است. در این فرودگاه همچنین استخر شنا، حمام و سایر خدمات رفاهی وجود دارد.

فرودگاه بین المللی مک کاران لاس وگاس

این فرودگاه حدود ۱۳۰۰ دستگاه بازی در ترمینالهای ۱ و ۲ دارد. در موزه هواپیمایی دبلیو کانون در ترمینال ۱، مجموعه تصاویری وجود دارد که تاریخ هواپیمایی نوادای جنوبی را نشان می‌دهد.

فرودگاه شیفل آمستردام

فرودگاه شیفل آمستردام میزبان شعبه ای از موزه Riijkmuseum است که در آن می توان با موسیقی، ادبیات و هنر هلند آشنا شد. همچنین یک سالن تئاتر ۶XD دارد که در آن به مدت پنج دقیقه می توان فیلمبا افکتهای ویژه تماشا کرد.

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور یک باغ سرپوشیده با آبشاری به ارتفاع بیش از هشت متر دارد که در آن حدود ۴۰ نوع کاکتوس، ارکید و سایر گلها مشاهده می شود. این فرودگاه یک استخر در پشت بام، هتلهای متعدد و یکی از بلندترین سرسره های فرودگاهی به ارتفاع چهار طبقه و سایر خدمات دارد. بی دلیل نیست که این فرودگاه همواره فرودگاه شماره یک در جهان رتبه بندی می‌شود.


گوشی موسوم به VPhone S۸ ساخت چین موردتوجه غربی‌ها قرارگرفته است، چراکه مشهور به کوچک‌ترین گوشی لمسی جهان شده است.

کوچک‌ترین گوشی لمسی دنیا چند؟ +تصاویر

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: