bazarnews

کد خبر: ۸۸۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی:
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از تولید 5 هزار و 500 برند فرمول جدید کود شیمیایی درمراکز تحقیقاتی این سازمان خبرداد.
بازار نیوز - اسکندر زند عصر چهارشنبه در جریان کلنگ زنی طرح تحقیقاتی، آموزشی اصلاح نژاد بوقلمون بومی کشور در بناب با اشاره به اینکه سرمایه گذاری به منظور تزریق علم و فناوری تنها راه نجات کشاورزی کشور است، اعلام کرد: در این زمینه طرح های بزرگ دانش بنیان کشاورزی در حال اجراست که استان آذربایجان شرقی پیشرو سایر استان های کشور است.

وی با اشاره به اینکه در قالب شرکت های دانش بنیان، اراضی کشاورزی کشور به بیش از 10 هزار پهنه تقسیم شده است، گفت: سهم آذربایجان شرقی از این تعداد 500 پهنه است.

وی کاهش فقر، افزایش تولید، بهبود کیفیت و کمیت مواد غذایی را از اهداف اصلی وزارت جهاد کشاورزی اعلام و خاطرنشان کرد: کشاورزی بدون توجه به محیط زیست معنایی ندارد و باید برای حفظ آب، خاک و ذخایر برنامه داشته باشیم.

زند از تولید 5 هزار و 500 برند فرمول جدید کود شیمیایی درمراکز تحقیقاتی این سازمان نیز خبرداد و گفت: امسال بیش از هزار برند تقلبی کود در کشور شناسایی و لغو گواهی شده است.

وی با اعلام اینکه مصرف کود در ایران نصف میانگین مصرف دنیاست، گفت: سازمان تحقیقات کشاورزی در تلاش است مواد غذایی سالم و اطمینان بخش را در بخش کشاورزی تولید و در اختیار مردم قرار دهد.

مصرف سرانه بوقلمون در کشور 350 گرم است
رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور نیز در این مراسم مصرف سرانه بوقلمون در کشور را 350 گرم اعلام کرد.

مرتضی رضایی اشاره به اینکه مرکز تحقیقات بناب به سیستم های پیشرفته تحقیقاتی مجهز خواهد شد، اظهار کرد: مرکز آموزشی اصلاح نژاد بوقلمون بومی بناب در40 هکتار زمین شامل سالن جوجه کشی، پرورش جوجه، سالن مولد و انبار است.

وی گفت: فاز اول این مرکز با اعتبار 25 میلیارد ریال و طی 9 ماه به بهره برداری خواهد رسید و ظرفیت تولید یک میلیون و 300 هزار جوجه را در سال خواهد داشت .

امضای تفاهم نامه چهار طرح تحقیقاتی و رونمایی از چهار برند تحقیقاتی
با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی شامگاه امروز چهار تفاهم‌نامه تحقیقاتی بین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز، اداره دامپزشکی آذربایجان‌شرقی و شرکت ارنیکای فضای سبز به امضا رسید.

حسین لطفعلی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی هدف از امضای تفاهم‌نامه‌های تحقیقاتی را ایجاد مراکز رشد، ایجاد باغ گیاه شناسی، بهبود و ارتقای بهداشت طیور و زنبورداری و فعالیت‌های صادراتی اعلام کرد.

همچنین امشب از چهار برند تحقیقاتی استان آذربایجان‌شرقی شامل مفاهیم آموزشی و تحقیقاتی، اطلس اکرو کلیمای استان، دستگاه خشک کن وکیوم خورشیدی و نمونه تجاری خشک کن خانگی روستایی رونمایی شد.

لطفعلی زاده رو نمایی از برندهای تحقیقاتی را نقطه عطفی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تغییر معیشت جایگزین و دستیابی محققان داخلی به آخرین یافته های علمی در زمینه کشاورزی اعلام کرد.








خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
JimmiNil
|
Russian Federation
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
0
0
lZPX8z http://www.LnAJ7K8QSpfMO2wQ8gO.com
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: