bazarnews

کد خبر: ۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
وزارت صنعت:
معاونت امور صنایع این وزارتخانه تاکید کرد همه خودروهای داخلی باید استاندارد 55 گانه را رعایت نمایند
بازار نیوز - معاونت امور صنایع این وزارتخانه تاکید کرد همه خودروهای تولیدی در کشور باید استانداردهای 55 گانه را رعایت کنند. البته مفهوم آن چنین نیست که همه 55 استاندارد باید برای همه خودروها رعایت شود؛ زیرا هر نوع خودرو بخشی از این استانداردها را پوشش می دهد.

برای نمونه، استاندارد تست برخورد فقط برای خودروهای سبک است. بنابراین بسته به نوع محصول همه خودروهای تولیدی در کشور در صورت احراز استانداردهای ویژه خود، قابلیت شماره گذاری را دارد.

همچنین ارزیابی دوره ای میزان رضایت مردم از خدمات پس از فروش بر اساس دستورالعمل تنظیمی و استاندارد تدوین شده صورت می گیرد و براساس انطباق با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو ارزیابی و رتبه بندی می شود. 

بر پایه اعلام معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان رضایت 67.5 درصدی با هدف تعیین شده در سال 13٩٤ فاصله دارد اما به نسبت سال پیش از آن، از رشد پنج درصدی برخوردار است.

معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مهمترین مشکلات قطعه سازان را ناشی از تحریم و فقدان فناوری های نوین و نیز مشکلات مالی ناشی از کاهش تولید خواند و افزود: با رفع تحریم ها و الحاق به زنجیره تامین بین الملل، ارتقای کیفیت ناشی از ارتقای فناوری و سرمایه گذاری های جدید در تولید را خواهیم دید.

یکی از الزام ها در قراردادهای همکاری با خودروسازان خارجی اتصال قطعه سازان داخلی به زنجیره تامین آنان و استفاده از حداکثر توان در این بخش است.

همچنین طبق مصوبه هیات وزیران از اول مهرماه امسال هیچگونه موتورسیکلت کاربراتوری تولید نشده است و همه موتورسازان به تولید انژکتوری ملزمند. طبق مصوبه دولت، موتورسیکلت های تولید شده تا این تاریخ نیز تا پایان سال مجاز به شماری گذاری خواهند بود.

وزارت صنعت بتازگی اعلام کرد: موضوع توقف تولید خودروهای پژو 405 و پراید تا پایان سال 95 که به نقل از «بهروز ریاحی» مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در برخی رسانه ها منتشر شد، فقط نظر شخصی بوده است و هیچ ارتباطی با سیاستگذاری ها و مصوبه های وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارد.

وزارت وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد مواضع رسمی وزارتخانه درباره موضوع های مختلف از سوی معاونان ذیربط یا سخنگوی وزارتخانه اطلاع رسانی می شود.

آمار انواع خودرو سواری تولید شده در دوره هفت ماهه منتهی به مهرماه امسال 638 هزار و 599 دستگاه اعلام شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 27 درصد افزایش نشان داد.

برابر این گزارش در هفت ماهه امسال 157 هزار و 908 دستگاه انواع پراید و 64 هزار و 808 دستگاه پژو 405 تولید شد.

براساس برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان تولید خودرو کشور در سال 1404 به سالانه سه میلیون دستگاه می رسد که یک سوم آن سهم صادرات است.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: