bazarnews

کد خبر: ۹۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: طرح حمایت مالی تامین‌اجتماعی از بیمه‌شدگان و بازنشستگان در راستای بهره‌گیری از مزایای استقرار نسخه الکترونیک و تحقق اصلی‌ترین راهبردهای سازمان در ارائه خدمات تامین سلامت برای کاهش هزینه درمان اجرا می‌شود.

علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با طرح حمایت مالی سازمان تامین‌اجتماعی از بیمه‌شدگان و بازنشستگان، اظهار کرد: طرح حمایت مالی سازمان تامین‌اجتماعی از بیمه‌شدگان و بازنشستگان در سه محور اساسی در عید سعید مبعث (۲۱ اسفند) همزمان با سراسر کشور در استان زنجان آغاز می‌شود و و تحولی شگرف در سازمان تامین‌اجتماعی رقم خواهد خورد.

وی افزود: طرح حمایت مالی سازمان تامین‌اجتماعی از بیمه‌شدگان و بازنشستگان در راستای بهره‌گیری از مزایای استقرار نسخه الکترونیک و تحقق اصلی‌ترین راهبردهای سازمان در ارائه خدمات تامین سلامت برای کاهش هزینه درمان ۴۶ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش (بیش از نیمی از جمعیت کل کشور) و ایجاد رضایت‌مندی خدمت‌گیرندگان از طریق توسعه پوشش و ارتقای کیفیت خدمات درمانی، صیانت از کرامت و حفاظت از مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان در مواجهه با هزینه‌های درمانی و نیز توزیع عادلانه منابع، تسهیل و عدالت در دسترسی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر به خدمات مورد نیاز طرح حمایت مالی سازمان از همه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران استان زنجان آغاز خواهد شد.

این مسئول با اشاره به رایگان بودن همه خدمات در بیمارستان‌های ملکی تامین‌اجتماعی برای بیمه‌شدگان اجباری، تصریح کرد: خدمات بستری (فرانشیز صفر) درمان همه بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی همه شهرستان‌های استان که سازمان تامین‌اجتماعی فاقد بیمارستان ملکی در آن‌ها است، رایگان خواهد بود.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان با بیان اینکه پیرامون محور دوم طرح حمایت‌های مالی سازمان تامین‌اجتماعی در راستای طرح تکریم سالمندان است، ادامه داد: بیمه‌شدگان ۶۵ ساله و بالاتر در همه بیمارستان‌های دولتی سراسر استان و کشور (حتی شهرستان‌هایی که سازمان دارای بیمارستان ملکی است) رایگان و بدون فرانشیز خواهد بود.

محمدی با اشاره به محور سوم حمایت‌های مالی سازمان تامین‌اجتماعی،‌ اظهار کرد: محاسبه و پرداخت کل هزینه تجهیزات پزشکی مورد استفاده برای بیماران در بخش بستری همه بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی بر اساس فاکتور ارائه شده مطابق بهای مندرج در سامانه IMED در چارچوب ضوابط مربوطه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دیگر دفترچه درمانی تامین‌اجتماعی صادر نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اگر بیمار بیمه شده‌ای به هر مرکز درمانی مراجعه کرد و در خصوص ارائه خدمات بدون دفترچه با مشکلی مواجه شد، بلافاصله مراتب را به سامانه تلفن گویای ۱۴۲۰ و انتخاب گزینه ۲ اطلاع دهد تا سریعاً مورد رسیدگی قرار گیرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: