bazarnews

کد خبر: ۹۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
صندوق بین المللی پول منتشر کرد؛
رکود اقتصادی ناشی از همه گیری، خسارت های بسیاری به کسب و کار های کوچک تحمیل کرده است. مشاغل خرده فروشی بسیاری از زمان قرنطینه بزرگ در بهار سال 2020 در شهرهای جهان دائما بسته بودند.

گروه کار و تعاون بازارنیوز - مسعود قالیباف؛ در گزارش جدید کارکنان صندوق بین المللی پول که به قلم کازوکو شیرونو، ایشا چابورا و اینگی فان نگاشته شده، آمده است : شرکت ­های کوچک و متوسط تأثیر گسترده ­ای در اقتصاد محلی دارند. آن­ ها به ترتیب نیم (50 درصد) تا دو سوم (75 درصد) اشتغال بخش خصوصی در ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا را تشکیل می­ دهند و و نزدیک به 40 درصد درآمد ملی اقتصادهای نوظهور را تشکیل می ­دهند.

شرکت­ های کوچک نسبت به بنگاه ­های بزرگ به ویژه در زمان بحران اقتصادی، با محدودیت بیشتری برای دسترسی به تأمین مالی مواجه هستند. بنابراین دولت ­ها اقدامات مختلفی برای کمک به مشاغل کوچک در شرایط همه گیری انجام داده ­اند. بدون حمایت ­های انجام شده توسط دولت ­ها، میزان شکست کسب و کارهای کوچک می­ تواند تا 9 واحد درصد افزایش یابد.

نمودار هفته اخیر صندوق­ بین­ المللی پول به رایج­ ترین اقدامات حمایتی دولت ­ها از کسب و کارهای و بنگاه ­های کوچک اختصاص یافته است. همان طور که نمودار نشان می ­دهد، 130 کشور کمک­ های خود به کسب و کارهای کوچک را به صورت نقدی انجام داده ­اند. داده ­ها نشان می­ دهد که به طور کلی، کمک­های مالی از جمله کمک­های بلاعوض بیشترین میزان استفاده (که توسط 77 درصد کشورها اتخاذ شده است) را داشته است، بعد از آن تضمین وام (50 درصد)، امهال بدهی یا تأخیر در بازپرداخت وام (30 درصد)، تخفیف مالیاتی (28 درصد) و نرخ بهره پایین (24 درصد) بوده است.

کشور‌ها چگونه به بنگاه ¬های کوچک برای زنده ماندن از کوید-۱۹ کمک می¬ کنند

 

الگوهای حمایتی ارایه شده از کسب و کارها و بنگاه­های کوچک در گروه ­های مختلف درآمدی متفاوت است. بسیاری از کشورها با درآمد بالا و متوسط اقدامات چندگانه ­ای انجام دادند که به ترتیب و به طور میانگین 2.5 و 1.9 اقدام داشتند. حدود 80 درصد این اقتصادها کمک مالی را انجام دادند، در حالی که سایر اقدامات سهم کمتری دارند که از 20 درصد تا 60 درصد را به خود اختصاص داده اند. بولیوی، بوتسوانا و هند از جمله چندین کشور با در آمد متوسط هستند که به عنوان مثال هم کمک مالی و هم تضمین وام را برای حمایت از کسب و کارها و بنگاه­ های کوچک انجام داده اند.

از طرف دیگر، هیچ کشوری با درآمد پایین، بیش از دو اقدام را اتخاذ نکرده است. کمک مالی و تخفیف مالیاتی بیشترین اقداماتی بود که به ترتیب 75 درصد و 33 درصد کشورهای کم درآمد از جمله مالی، رواندا و اوگاندا اتخاذ کرده اند.

 

Source: https://blogs.imf.org/2021/03/09/how-countries-are-helping-small-businesses-survive-covid-19/?utm_medium=email&utm_source=govdelivery

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: