bazarnews

کد خبر: ۹۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
روز گذشته قیمت دلار بیش از هزار و ۱۵۰ تومان و طلا بیش از ۳۰ هزار تومان ارزان شد و شاخص بورس نیز بار دیگر یک روند نزولی را پشت سر گذاشت. اما در امروز این بازار‌ها متاثر از کدام اخبار احتمالا رفتار کنند؟
 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی افزایش مراجعان سرپایی و بستری به مراکز درمانی و پیش‌بینی روند رو به رشد بیماران کووید۱۹ پس از پایان تعطیلات و مراجعه مسافران نوروزی در ابلاغی به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرد که پذیرش بیماران غیر اورژانسی متوقف شود.

ـ روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و دیگر کشورهای عضو این توافق بین‌المللی پرداخت و نوشت یک مقام آمریکایی مدعی شده که دولت این کشور به دنبال حفظ برخی از تحریم‌های هسته‌ای به عنوان اهرم فشار علیه ایران نیست.

ـ ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی مذاکرات صورت گرفته در نشست کمیسیون مشترک برجام خبر داد و گفت کمیسیون امنیت ملی امروز و قبل از آغاز جلسه علنی مجلس، نشستی را با مسولان مربوطه جهت بررسی مذاکرات و مباحث مطرح شده در نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار می کند.

ـ سخنگوی وزارت امور خارجه تنها شرط توقف اقدامات جبرانی ایران را رفع کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن دانست.

ـ رسانه‌های کره جنوبی از احتمال سفر «چانگ سیه کیون» نخست وزیر کره جنوبی به تهران با هدف گفت‌وگو در مورد آزادسازی کشتی توقیف شده این کشور خبر دادند.

ـ مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ پروژه بزرگ ملی سامانه جدید پس از معاملات به بهره‌برداری می‌رسد.

ـ قیمت بیت‌کوین دیروز افزایش ۰٫۴ درصدی داشته و دوباره به مرز ۶۰ هزار دلار بازگشته است. در این مدت ۸۸۵ هزار توکن بیت کوین در جهان جابه‌جا شده است.

ـ حمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفته است: اقتصاد ونزوئلایی و تورم چندصد درصدی را پشت سرگذاشتیم و نظام بانکی را از فشار بودجه‌ای نجات دادیم.

ـ معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: قراردادهای اجاره در سال ۱۴۰۰ و تا سه ماه پس از اعلام رسمی پایان کرونا همچنان به طور اجباری تمدید می‌شود و مالکان نمی‌توانند مستاجران خود را جواب کنند. مصوبه ستاد مبارزه با کرونا درباره تمدید قراردادهای اجاره تا سه ماه پس از اتمام کرونا اعلام شده است.

ـ نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: با وجود شروع فعالیت‌ها در سال ۱۴۰۰ اما هنوز خودرویی خرید و فروش نشده است. بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و پیش‌بینی می‌شود که امسال دیگر خودرو گران نشود.

 

تجارت نیوز/

برچسب ها: بازار ، سهام ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: