bazarnews

کد خبر: ۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
به گفته وزیر نفت میزان تولید از میدان‌های آزادگان شمالی و جنوبی، یاران شمالی و یادآوران به ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
بازار نیوز - حوزه غرب کارون یکی از غنی‌ترین نواحی نفت‌خیز کشور بوده که متشکل از دو ناحیه نفتی آزادگان (شامل میادین آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی، یاران شمالی و یاران جنوبی) و میدان نفتی یادآوران (شامل دو ناحیه نفتی کوشک و حسینیه) با ذخیره نفت در جای بالغ بر مجموعا ۶۷ میلیارد بشکه نفت درجا است. میادین نفتی یادآوران، آزادگان شمالی و یاران شمالی از جمله میادین مشترک کشور هستند.

 
 
مشخصه میادین و اهداف فاز اول توسعه میادین سه‌گانه در غرب کارون

جزئیات طرح‌های توسعه‌ای میادین نفت و گاز غرب کارون+جدول
 
پیش‌بینی تولید در اثر اجرای طرح‌های توسعه‌ای میادین مشترک غرب کارون 
 
 جزئیات طرح‌های توسعه‌ای میادین نفت و گاز غرب کارون+جدول
 
حجم سرمایه‌گذاری و اهداف طرح
 
جزئیات طرح‌های توسعه‌ای میادین نفت و گاز غرب کارون+جدول 

 
تحقق سهم ایرانی
 
جزئیات طرح‌های توسعه‌ای میادین نفت و گاز غرب کارون+جدول
 
 طرح‌ها و پروژه‌های آماده راه‌اندازی
یکی از طرح‌ها و پروژه‌های آماده راه‌اندازی طرح یادآوران بوده که تولید نفت در فاز اول این طرح روزانه ۸۵ هزار بشکه، در فاز دوم روزانه ۱۸۰ هزار بشکه و در فاز سوم روزانه ۳۰۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی شده است. حجم نفت درجای این میدان ۳۴ میلیارد بشکه نفت و ضریب برداشت آن شش تا ۱۴ درصد است. تاکنون ۶۵ میلیون بشکه نفت خام از این میدان تولید شده است و مبلغ پروژه آن ۲۹۰۰ میلیون دلار است. طرف قرارداد این طرح ساینوپک چین است. 
طرح آزادگان شمالی
 طرح بعدی آزادگان شمالی است که تولید نفت از این میدان روزانه ۷۵ هزار بشکه در روز در فاز اول پیش‌بینی شده، در فاز دوم نیز تولید تا ۱۵۰ هزار بشکه در روز ارتقاع خواهد یافت. حجم نفت درجای این میدان ۵.۶ میلیارد بشکه نفت و ضریب برداشت آن شش درصد است. تاکنون ۱۴ میلیون بشکه نفت خام از این میدان تولید شده و مبلغ پروژه آن ۲.۵۵۰ میلیون دلار است. طرف قرارداد این طرح CNPCI چین است.

طرح یاران شمالی
طرح بعدی آماده راه‌اندازی یاران شمالی است که تولید از این میدان در فاز اول ۳۰ هزار بشکه نفت خام پیش‌بینی شده و تاکنون ۱.۰۴ میلیون بشکه نفت خام از این میدان برداشت شده است. مبلغ این پروژه ۵۸۵ میلیارد دلار و طرف قرارداد شرکت نفت پرشیا است.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: