bazarnews

کد خبر: ۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، خبر داد:
مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، با اشاره به توسعه ۴ میدان نفتی با الگویی متفاوت از الگوی قراردادی IPC، محور مذاکره با BP انگلیس را تشریح کرد و گفت: جنوبی‌ها اختلاف قراردادی با زنگنه ندارند.
بازار نیوز - بیژن عالی‌پور، با بیان اینکه با موافقت وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، توسعه چهار میدان و ۹ مخزن نفتی در مناطق نفت‌خیز جنوب به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب واگذار شده است، گفت: بر این اساس، توسعه این میادین و مخازن نفتی با مدلی متفاوت از مدل قراردادی IPC انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اعلام اینکه متفاوت‌بودن مدل توسعه میادین در مناطق نفت‌خیز جنوب با سایر میادین نفت و گازی کشور به منزله اختلاف با وزیر نفت نیست، تصریح کرد: هم اکنون اختلافی بین مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب و وزیر نفت بر سر مدل قرارداد توسعه میادین نفتی وجود ندارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مدل جدید قراردادی نفت‌خیز جنوب به تازگی در هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران به تصویب رسیده است، اظهار داشت: بر این اساس، توسعه چهار میدان ‌نفتی پارسی، کرنج، رگ‌سفید و شادگان شامل ٩ مخزن متشکل از سه مخزن آسماری، پابده و خامی میدان کرنج، سه مخزن آسماری، بنگستان و خامی میدان رگ سفید، مخزن آسماری میدان پارسی و ٢ مخزن آسماری و بنگستان میدان شادگان با مدل جدید قراردادی نفت‌خیز جنوب توسعه می‌یابد.

وی با بیان اینکه مدل قراردادی IPC با مدل قراردادی نفت‌خیز جنوب بسیار نزدیک به یکدیگر هستند، بیان کرد: با اخذ مصوبات قانونی، هم اکنون مذاکرات با شرکت‌های نفتی جهان برای امضای تفاهم‌نامه و در نهایت برگزاری مناقصات بین‌المللی توسعه میادین نفتی آغاز شده است.

عالی‌پور با یادآوری اینکه یکی از پیش‌شرط‌های امضای قرارداد توسعه میادین نفتی با شرکت‌های خارجی، موظف بودن آنها نسبت به انتخاب یک شرکت ایرانی به عنوان شریک اجرایی است، بیان کرد: بر اساس مدل جدید، پس از حصول توافق نهایی با شرکت‌ها، قرارداد محرمانگی امضا و پس از ارائه طرح جامع توسعه میدان، بررسی‌های کارشناسی آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با شرکت‌های اروپایی و آسیایی برای توسعه میادین نفتی، تاکید کرد: علاوه بر شرکت‌های اروپایی، با شرکت‌های روسی هم گفتگوهای متعددی انجام شده است.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه مذاکراتی با شرکت برتیش پترولیوم انگلیس برای توسعه میادین نفتی در مناطق نفت‌خیز جنوب انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: توسعه و افزایش ضریب بازیافت دو محور گفتگوهای انجام گرفته با این شرکت انگلیسی و سایر شرکت‌های خارجی متقاضی توسعه میادین نفتی بوده است.
مهر
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: