bazarnews

کد خبر: ۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
عضو اتحادیه مواد غذایی گفت: با توجه به تامین بخشی از حبوبات مصرفی از طریق واردات، افزایش قیمت دلار بر نرخ کالای داخلی نیز تاثیر گذار است.
بازار نیوز- قاسمعلی حسنی عضو اتحادیه مواد غذایی از افزایش قیمت حبوبات در بازار خبر داد و گفت: با توجه به  تامین بخشی از حبوبات مصرفی از طریق واردات، افزایش قیمت دلار بر نرخ کالای داخلی نیز تاثیر گذار بوده است.

وی افزود: قیمت حبوبات داخلی بسته به نوسانات نرخ دلار و کشش پذیری بازار مصرف افزایش می یابد.

حسنی در خصوص دیگر عوامل موثر در افزایش قیمت حبوبات بیان کرد: اتمام فصل برداشت و افزایش مصرف در فصل سرما  از جمله دلایل گرانی انواع حبوبات در بازار به حساب می آید.

وی از افزایش صادرات نخود به پاکستان و عراق خبر داد و افزود: افزایش نرخ دلار همچون مشوق صادراتی برای محصولات داخلی سودآوری بالایی برای صادرکنندگان فراهم آورد و این امر موجب شد تا صادرات رشد پیدا کند.

حسنی نرخ انواع حبوبات پرمصرف را به شرح زیر اعلام کرد و اضافه کرد: نرخ هر کیلوگرم لپه 7 هزار و 600 تومان، نخود ایرانی 8 هزار و 300 تومان، نخود اتیوبی 8 هزار و 200 تومان، لوبیا چشم بلبلی 6 هزار و 900 تومان، لوبیا قرمز5 هزار و 900 تومان، نخود کرمانشاه 7 هزار و 500 تومان، عدس اعلا 6 هزار و 300 تومان و لیمو امانی 38 هزار تومان است.

نرخ مصوب حبوبات در میادین  میوه و تره بار تهران : 

قیمت حبوبات در بازار افزایش یافت+جدول
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: