bazarnews

کد خبر: ۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام سیستم ایمنی را به صورت اتوماتیک در مسیرهای راه آهن در دو سه سال گذشته مستقر کرده ایم.
بازار نیوز - عباس آخوندی که در ارتباط زنده تلویزیونی با بخش خبری ساعت 14 درباره پیگیری علت حادثه دیروز برخورد دو قطار در مسیر سمنان - شاهرود سخن می گفت افزود : یک سیستم تمام اتوماتیک کنترل قطارها و کنترل مرکزی سیر و حرکت را به عهده دارد. 

وی گفت: در ساعت 6 و 33 دقیقه صبح قطار قبلی متوقف می شود و بلافاصله سیستم مرکزی تراکهای قبلی را قرمز می کند و قطار سمنان را در 7 و 13 دقیقه متوقف می کند . 

وی گفت : بنابراین تلاش شده بود خطای انسانی به حداقل برسد و تمام سیستم آی تی باشد . 

وزیر راه و شهرسازی گفت : کنترل ایمنی سوانح روشن می کند که مذاکرات لوکوموتیو ران و مرکز کنترل ترافیک چه بوده است و چرا خواسته سیستم را خاموش کند و چه اشتباهی صورت گرفته است ؟ 

آخوندی با بیان اینکه در مسیر راه آهن تهران - مشهد 13 میلیون نفر در سال تردد دارند و تمام کارها هوشمند است گفت : به هر صورت این حادثه تلخ رخ داد و من دیروز به افراد آسیب دیده سرکشی و از مصدومان عیادت کردم که خوشبختانه حالشان در وضع خطرناکی نبود . 

وی با بیان اینکه تاکنون سه نفر در منطقه سمنان و شاهرود بازداشت شده اند گفت : به همه معاونان خود دستور داده ام تمام اطلاعات این موضوع را در اختیار کمیته بررسی سوانح قرار دهند . 

وی با بیان اینکه متاسفانه اکثر مسافران فوت شده در این حادثه تبریزی بودند، گفت: از این بابت بسیار متاسف شدم و به خانواده های داغدیده تسلیت عرض می کنم. 
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: