bazarnews

کد خبر: ۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
در پی توافق اوپک پیش‌بینی می‌شود:
وزیر انرژی و معادن الجزایر درباره قیمت مناسب نفت در پی توافق اوپک گفت: اگر اعضای اوپک در نشست 171 به توافق برسند پیش بینی می شود قیمت نفت در سال آینده میلادی به 50 تا 55 دلار برای هر بشکه و در پایان سال به 60 دلار برسد.
بازار نیوز - نورالدین بوطرفه، امروز پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت در جمع خبرنگاران گفت: در دیدار امروز با وزیر نفت ایران سازوکارهای نشست عادی 171 اوپک در 30 نوامبر (10 آذرماه) بررسی شد.

وی گفت: پیشنهاد دولت الجزایر مبنی بر کاهش یک میلیون و 100 هزار بشکه ای تولید اعضای اوپک در دیدار امروز با وزیر نفت ایران ارائه شد.

بوطرفه افزود: این پیشنهاد قرار است از سوی ایران بررسی شود و در نشست 171 اعضای اوپک به جمع بندی نهایی برسیم.

وزیر انرژی و معادن الجزایر از پیشنهاد کاهش تولید 600 هزار بشکه ای به کشورهای غیرعضو اوپک خبر و ادامه داد: باید جلو کاهش قیمت نفت که سبب آسیب به اقتصاد جهان شده است، گرفته شود.

بوطرفه تصریح کرد: چشم امید ما به نشست آینده اوپک است تا بازار نفت از بحران کنونی نجات یابد.

وزیر انرژی و معادن الجزایر درباره قیمت مناسب نفت هم اظهار کرد: اگر اعضای اوپک در نشست 171 به توافق برسند قیمت نفت در سال آینده میلادی به 50 تا 55 دلار برای هر بشکه و در پایان سال به 60 دلار برسد.

وی ادامه داد: اگر توافق انجام نشود پیش بینی این است که قیمت نفت به زیر 50 دلار برای هر بشکه برود.

بوطرفه درباره این که تا چه اندازه به توافق اوپک در نشست وین خوش‎بین هستید، اظهار کرد: ما بسیار امیدواریم که توافق میان همه اعضای اوپک در 30 نوامبر صورت گیرد.

وزیر انرژی و معادن الجزایر تصریح کرد: در همین فاصله ای که تا نشست پیش روی اوپک باقی مانده است ما و ایران به همراهی و هماهنگی های خود ادامه می دهیم تا بتوانیم به توافق نهایی برسیم. 

صد و هفتاد و یکمین نشست کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) چهارشنبه (دهم آذر) در مقر این سازمان در وین برگزار می شود.

اعضای اوپک در نشست 28 سپتامبر (هفتم مهر) الجزیره، تصمیم گرفتند تولید خود را در سطح 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز تثبیت کنند.
برچسب ها: بازار ، بازار نیوز ، اوپک ، نفت ، bazarnews
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: