bazarnews

کد خبر: ۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به 70 درصد واحدهای پذیرایی بدون مجوز جاده هراز از ارائه گوشت الاغ به گردشگران جاده هراز خبر داد.
بازار نیوز - ولی تیموری درباره ارائه گوشت نامتعارف (الاغ) و نیز مواد غذایی نامطلوب به گردشگران در واحدهای پذیرایی بین‌راهی کشور از جمله جاده هراز اظهار داشت: 50 تا 60 درصد واحدهای پذیرایی جاده هراز مجور ندارند، بنابراین رقابت‌های ناسالم نیز بین آنها مطرح است و اخباری از این دست را برای تخریب همدیگر استفاده می‌کنند. 

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ادامه داد: البته یک تعدادی از واحدهای پذیرایی در این جاده مجوز دارند ولی 70 درصد غیرمجوز فعالیت می‌کنند، یعنی برخی‌ها در این محور یک دکه‌ای زده‌اند و کار می‌کنند و این وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که طبق ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍیمنی ﺭاهﻫﺎ با این واحدها برخورد کند. 

تیموری تصریح کرد: در حوزه گردشگری نیز آن واحدهای پذیرایی که پروانه سازمان میراث فرهنگی دارند به‌طور مرتب تحت نظارت اکیپ‌هایمان در مسیرها هستند و نظارت می‌شوند و حتی به‌محض مطلع شدن از برخی اخبار درباره ارائه گوشت نامتعارف در فضای مجازی؛ دو گروه و تشکل‌های بین‌راهی به‌طور ویژه از واحدهای پذیرایی زیر نظر میراث فرهنگی بازدید به عمل آوردند که مشکلی گزارش نشد. 

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در ادامه با ابراز "به ما اعلام شده است که دیگر مجوز جدید واحدهای پذیرایی ندهیم"، عنوان کرد: البته یک استثناء وجود دارد و آن واحدهای پذیرایی بین‌راهی که از قبل بدون مجوز فعالیت می‌کردند می‌توانند در صورت رعایت شرایط قانونی بیایند و مجوز بگیرند. 

تیموری در خاتمه با تأکید مجدد نسبت به تفاوت فعالیت واحدهای پذیرایی دارای مجوز و غیرمجاز خاطرنشان کرد: فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی با توجه به شرایط هوایی در فصول مختلف بسیار سخت است و حتی برخی از آنها در هوای سرد به افراد گرفتار کمک نیز می‌کنند.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: