bazarnews

کد خبر: ۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
مراسم تشییع شهدا در روز چهارشنبه
استاندار خوزستان با اشاره به افزایش شمار شهدای خوزستانی انفجار تروریستی حله به 52 شهید، از برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم تشییع این شهدا در روز چهارشنبه هفته جاری در اهواز خبر داد.
افزایش شمار شهدای خوزستانی انفجار حله به ۵٢ شهید
بازار نیوز - «غلامرضا شریعتی» در خصوص آخرین وضعیت شناسایی شهدای خوزستانی حادثه انفجار تروریستی شهر حله عراق، با تسلیت و ابراز تأثر و تأسف از این حادثه تروریستی و حمله وحشیانه تکفیری‌ها به زائران امام حسین(ع) و شهادت هم‌وطنان و هم‌استانی‌ها اظهار کرد: این حادثه تروریستی به انفجار خودروهایی منجر شد که حامل زائران بوده و متأسفانه موجب شهادت شماری از هم‌استانی‌های ما شد. تاکنون حدود 52 شهید از استان خوزستان مشخص شده و اقدامات برای احراز هویت این شهدا ادامه دارد و اقدامات تکمیلی در حال انجام است.
 
وی افزود: احتمالاً شماری از اجساد این شهدا روز دوشنبه(8 آذر) به خوزستان منتقل می‌شود و شماری دیگر نیز روز بعد از آن منتقل خواهد شد.
 
شریعتی ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی هستیم که اگر مقدمات کار فراهم شود، احتمالاً روز چهارشنبه(10 آذر) مراسم تشییع این شهدا برگزار شود که اگر این موضوع قطعی شد، متعاقباً از طریق سیمای خوزستان و سایت‌ها و رسانه ها به اطلاع عموم خواهد رسید.
 
وی با اشاره به اخبار اولیه مبنی بر این که حدود 30 نفر از شهدای حله خوزستانی هستند، گفت: متأسفانه شمار شهدای خوزستانی افزایش یافته و تاکنون تعداد شهدای خوزستانی به حدود 52 نفر رسیده است.
 
استاندار خوزستان اظهار کرد: این زائران بی‌گناه برای زیارت قبور ائمه اطهار به کشور عراق سفر کرده بودند و هیچ اقدام دیگر در نظر آن‌ها نبوده است، اما کسانی که فهم غلط و کج فهمی از دین دارند و این چنین موجب اسلام هراسی در دنیا می‌شوند، به هم‌کیشان خود این گونه حمله کردند و به طرز وحشیانه‌ای هم‌وطنان و هم‌استانی‌های عزیز ما را آماج حملات خود قرار دادند.
 
وی افزود: این موضوع مایه تأسف و تأثر است، در عین حالی که خدا را شاکریم که شیعیان امام علی(ع) هستیم و فهم دین را یکی از ملاک‌های اصلی خود قرار می‌دهیم و اسلام واقعی را به دنیا و جامعه معرفی می‌کنیم و چنین هزینه‌هایی برای اسلام و شیعه اثنی‌عشری مانند آب دادن به درختی است که روز به روز باید تناورتر شود، این وظیفه ما است و ما همه برای نشان دادن و بیان کردن اسلام ناب محمدی و حقیقی آماده جان‌فشانی هستیم.
 
شریعتی یادآور شد: در این شرایط خواسته ما از هم‌استانی‌ها و اهوازی‌ها این است که در مراسم تشییع شهدای حله در اهواز به طور همگانی شرکت کنند و یاد این عزیزان را پاس بدارند و نشان دهند که همه زائر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) هستند و همراه و هم‌فکر با عزیزانی هستند که به شهادت رسیدند.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: